قتل خانوادگی در خوزستان؛ قاتل ۸ نفر را کشت و خودکشی کرد 

By | ۱۴۰۰-۰۱-۱۶

یک مرد اهوازی صبح روز دوشنبه،‌ ۱۶ فروردین ماه هشت نفر از بستگان خود را با شلیک گلوله به قتل رساند و سپس خودکشی کرد.

جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا ضمن تائید این خبر گفت این مرد ۵۰ ساله و ساکن محله زرگان اهواز بوده و «سابقه اعتیاد به شیشه» داشته است.

به گفته عالمی، قاتل دو بار اقدام به تیراندازی کرده و ابتدا در اهواز «چهار نفر از اعضای خانواده همسر اول خود را با اسلحه جنگی» کشته است.

قاتل سپس به شهرستان کارون رفته و « چهار نفر دیگر از جمله پدر و مادر همسر دوم و فرزندش را به همراه برادرزاده همسر دومش به ضرب گلوله کشته است».

فرماندار اهواز درباره تفاوت زمانی وقوع این دو حادثه و انگیزه فرد مهاجم توضیحی نداده و گفته است قاتل پس از این دو حادثه، «به زندگی خود پایان داده است».

خبرگزاری رکنا در گزارشی این فرد را «فائز کربلاوی» معرفی کرده و نوشته است که این فرد قبلا «در سال ۸۸ به اتهام حمل سلاح و در سال ۹۴ به دلیل ضرب و جرح همسر دوم دستگیر شده است».

بر اساس این گزارش، قاتل از « یک قبضه اسلحه کلاشینکف» برای شلیک به اعضای خانواده دو همسرش استفاده کرده و فرزند این مرد که در قتل عام کشته شده، ۹ ساله بوده است.

۲۸ اسفند ۹۹ نیز در حادثه‌ای مشابه،‌ مرد دیگری با اسلحه جنگی، ۷ نفر از بستگان خود را در شهر کنگان بوشهر به قتل رسانده بود.

به گفته رئیس پلیس استان بوشهر این مرد بوشهری در سه درگیری متفاوت این قتل‌ها را انجام داده بود و در زمان فرار توسط نیروهای پلیس کشته شده بود.

انگیزه این حادثه مخالفت قاتل با ازدواج یکی از دخترعموهایش عنوان شده بود.

بر اساس یک تحقیق دانشگاهی که نتایج آن در سال ۹۸ منتشر شده بود، «بین ۳۷۵ تا ۴۵۰ مورد قتل ناموسی سالانه» در ایران رخ می‌دهد و «قتل‌های ناموسی» حدود ۲۰ درصد از کل قتل‌ها و ۵۰ درصد از قتل‌های خانوادگی در ایران را تشکیل می‌دهد.

در سال‌های گذشته بسیاری از کارشناسان و مقامات پلیس درباره آمار فزاینده قتل‌های خانوادگی به‌ویژه قتل‌هایی که از آن‌ها با عنوان «قتل‌های ناموسی» نام برده می‌شود، هشدار داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *