وقاحت رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ: مردم صف مرغ را دوست دارند و از سر کنجکاوی داخل صف می‌شوند!

By | ۱۴۰۰-۰۱-۱۷
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ محمد یوسفی در پاسخ به این سوال که «چرا در ایام نوروز صف مرغ تشکیل شد؟» گفت: مردم از صف مرغ خوششان می‌آید. دوست دارند علت صف را بدانند و از این‌رو به صف می‌پیوندند!
به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت مرغ در پنج روز گذشته رسما گران شد و قیمت مرغ مصوب به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. به گفته رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، سهمیه‌بندی مرغ تمام شد. مردم می‌توانند به اندازه دلخواه مرغ بخرند. با تصویب مرغ به قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان صف مرغ جمع شد و مرغ در مغازه‌ها فراوان است.
تولیدکنندگان مرغ مدعی‌اند با اصلاح قیمت صف مرغ هم جمع شده است، این در حالی است که شواهد میدانی جمع شدن صف‌های طویل را چندان تائید نمی‌کند.  آیا در نیمه فروردین بحران کمبود مرغ ادامه‌دار است؟ محمد یوسفی پاسخ می‌دهد با تورم ۳۶ درصدی که بر ساختار اقتصاد وجود دارد افزایش ۲۰ درصدی قیمت مرغ کافی نیست و مرغداران از قیمت فعلی راضی نیستند.
به گفته او، زمانی بحران کمبود مرغ دوباره اوج می‌گیرد که نهاده‌های دامی به موقع در اختیار تولیدکنندگان قرار نگیرد. چنانچه دولت تا ۱۵۰ روزگی دانه مرغ را تامین کند ممکن است که قیمت مرغ ارزان‌تر از نرخ فعلی شود.
مردم از صف بستن خوششان می‌آید!
چرا در ایام نوروز صف مرغ تشکیل شد؟
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: مردم از صف مرغ خوششان می‌آید. دوست دارند علت صف را بدانند و از این‌رو به صف می‌پیوندند. همین موضوع باعث شد که صف مرغ تشکیل شود. هر چند که در ایام تعطیل تقاضا برای خرید مرغ بیشتر می‌شود و اکنون یخچال‌ها پر از مرغ است.
تولید مرغ در ماه رمضان زیاد می‌شود!
به گفته فروشندگان مرغ یکی از دلایل نگرانی مردم کمبود مرغ در ماه رمضان است. آیا برنامه‌ای برای تولید مرغ وجود دارد؟
یوسفی گفت: اکنون تولید مرغ زیاد است و برای ماه رمضان هم مرغ بیشتری تولید می‌شود! در حالی گفته می‌شود مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی مورد رضایت مرغداران نیست که چندی پیش مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی، محمدعلی کمالی سروستانی گفته بود: «با افزایش میزان تولید و واردات نهاده، قیمت مرغ از ۴۰ هزار تومان فراتر نمی‌رود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *