بیانیه بیش از ۳۰۰ نویسنده ایرانی: بکتاش آبتین و دیگر اهالی قلم را آزاد کنید!

By | ۱۴۰۰-۰۱-۲۱

صدها نویسنده ایرانی در بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمام نویسندگان و فعالان فرهنگی زندانی شدند. در این بیانیه به طور مشخص از چند عضو زندانی کانون نویسندگان نام برده شده که یکی از آنها به کرونا مبتلا است.

از راست: کیوان باژن، بکتاش آبتین، رضا خندان (مهابادی)

بیش از ۳۰۰ نویسنده ایرانی در بیانیه‌ای با عنوان “بکتاش آبتین و دیگر اهالی قلم را آزاد کنید!” از مسئولان قضائی و اجرایی جمهوری اسلامی خواسته‌اند بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی، کیوان صمیمی، کیوان باژن و “سایر نویسندگان و فعالان فرهنگی در بند” را فوری و بدون قید و شرط آزاد کنند.

در این بیانیه خطاب به مسئولان آمده است: «با توجه به اخبار موحشی که از شیوع بیماری کرونا در زندان اوین و ابتلای برخی از همکاران در بندمان به این بیماری منتشر شده است، مسئولیت تام و تمام حفظ جان و سلامتی آنان را بر عهده شما می‌دانیم.»

یکی از این زندانیان بکتاش آبتین است که پیشتر به اتهام‌هایی از جمله “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” محاکمه و به شش سال زندان محکوم شده بود. او مهرماه سال پیش برای گذراندن دوران محکومیتش به زندان اوین رفت.

آبتین یک هفته پیش با علائم ابتلا به بیماری کووید۱۹ به بهداری زندان اوین مراجعه کرد و دو روز بعد پس از تشدید این علائم بستری شد.

در بیانیه یاد شده با یادآوری این مسئله تاکید شده: «اکنون که متاسفانه بکتاش آبتین درگیر بیماری مهلک کرونا شده است، با یقین بدین موضوع که درمان او باید حتما در خارج از محیط زندان پیگیری و انجام شود، از شما (قوه قضاییه، دولت و سازمان زندان‌ها) می‌خواهیم تا پیش از وقوع فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر او و دیگر یاران اهل قلم در بندمان را به فوریت آزاد کنید!»

۳۳۵ امضاءکننده بیانیه در پایان ابراز امیدواری کرده‌اند “همه دگراندیشان، فعالان فرهنگی مستقل و نویسندگان آزادی‌خواه که جرمی جز باور راسخ به ‌آزادی بیان و آزادی قلم” ندارند، هر چه زودتر از “حبس و بند ناروا” رهایی یابند.

دویچه وله :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *