علی یونسی و امیرحسین مرادی، دو دانشجوی زندانی، به افساد فی الارض متهم شده‌اند

By | ۱۴۰۰-۰۱-۲۳

مصطفی نیلی، وکیل علی یونسی، می‌گوید موکلش به همراه امیرحسین مرادی به «افساد فی‌الارض» متهم شده‌اند و هنوز هیچ جلسه محاکمه‌ای برای این دو دانشجوی زندانی برگزار نشده است.

از راست: علی یونسی، امیرحسین مرادی

این دو دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف فروردین پارسال بازداشت شدند و در این مدت در سلول انفرادی یا در بند ۲۰۹ اوین زندانی محبوس بوده‌اند.

مصطفی نیلی روز یکشنبه به پایگاه خبری «امتداد» گفت پرونده این دو نفر پیش از عید به شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد و جلسه رسیدگی برای تاریخ امروز (یکشنبه ۲۲ فروردین) تعیین گردید و ابلاغ شد اما با این حال، دادگاه تشکیل نشد.

او با اشاره به اینکه این دو زندانی به «افساد فی الارض» متهم شده‌اند گفت ملازمه قانونی چنین اتهامی تشکیل جلسه، با تعدد قاضی و تشریفات قانونی دیگر دارد و رعایت اصول شکلی و تشریفاتی امری غیرقابل عدول است اما «متاسفانه از ابتدا در این پرونده با مسائل عجیب و نامتعارفی مواجه شده‌ایم».

نیلی از انتقال این دو زندانی به جلسه‌ای با حضور شماری از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شریف و حضور بازجو و نماینده دادستان در آن جلسه به عنوان یکی از این موارد عجیب یاد کرد و گفت چنین اقدامی «با هیچ عیار قانونی، اخلاقی و شرعی قابل سنجه نیست».

تاکنون به وکلای این دو زندانی اجازه ملاقات یا حتی مکالمه تلفنی با موکلانشان داده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *