عبدالرضا داوری به نقل از احمدی‌نژاد: جمهوری اسلامی با فوت خامنه‌ای فرو می‌پاشد

By | ۱۴۰۰-۰۱-۲۳
عبدالرضا داوری،‌ مشاور پیشین محمود احمدی‌نژاد، می‌گوید که آقای احمدی‌نژاد اعتقاد دارد جمهوری اسلامی با فوت علی خامنه‌ای، رهبر حکومت ایران فرو می‌پاشد.

آقای داوری در گفت‌وگویی که روز دوشنبه، ۲۳ فروردین در وب‌سایت عصر ایران منتشر شده، گفته است بر همین مبنا، «یکی از اخباری که همیشه در محافل خاص آقای احمدی‌‌نژاد دنبال می‌شود، وضعیت سلامتی» رهبر جمهوری اسلامی است.

او همچنین گفته است که احمدی‌نژاد از حمله آمریکا به ایران استقبال می‌کند و می‌گوید: «اگر آمریکا حمله کند و زیرساخت‌ها را بزند، یعنی آب و برق قطع شوند، این نقطۀ آغاز فروپاشی جمهوری اسلامی خواهد بود».

آقای داوری عامل سوم فروپاشی جمهوری اسلامی را «آشوب‌های اجتماعی» را اعلام کرده و گفته است احمدی‌نژاد امیدوار است که در صورت فروپاشی جمهوری اسلامی با حمایت برخی کشورهای خارجی «پرچمدار تغییر سیاسی در ایران شود».

محمود احمدی‌نژاد اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او که به خاطر عملکرد دولتش در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ که به گفته منتقدان شامل فساد و تاراج گسترده منابع مالی، سرکوب شدید مخالفان و تخلف و تقلب در انتخابات سال ۸۸ است، با اعتراض‌های گسترده‌ای مواجه است، در سال‌های اخیر به منتقد سیاست‌های حکومت ایران تبدیل شده است.

عبدالرضا داوری از نزدیکان و اعضای ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد، رییس ‌جمهور سابق ایران،‌ گفت او با در نظر گرفتن احتمال‌هایی از جمله مرگ علی خامنه‌ای معتقد است جمهوری اسلامی سقوط خواهد کرد.

داوری در گفت‌وگویی با وبسایت عصر ایران که روز دوشنبه ۲۳ فروردین‌ماه منتشر شده گفت:‌ «احمدی‌نژاد از اواخر سال ۹۶ به بعد مرتبا به ما می‌گفت جمهوری اسلامی سه ماه، ‌حداکثر شش ماه دیگر، سقوط می‌کند.»

داوری در این زمینه در نظر گرفتن احتمال‌هایی از جمله مرگ خامنه‌ای را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: «یکی از اخباری که همیشه در محافل خاص آقای احمدی‌نژاد دنبال می‌شود وضعیت سلامتی رهبری است.»

این فعال سیاسی دو احتمال دیگر را «حمله آمریکا به ایران» و «آشوب‌های اجتماعی» عنوان کرد.

او در همین زمینه به طرح ذهن احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت او اعتقاد دارد «مانند شوروی سابق که غرب از یلتسین استفاده کرد، الان هم جهان غرب از ایشان [احمدی‌نژاد] استفاده می‌کند و یک یلتسین ایرانی در دوران پس از جمهروی اسلامی متولد می‌شود.»

داوری در بخش دیگری از گفت‌وگویش به ادبیات و عبارات احمدی‌نژاد درباره قاسم سلیمانی،‌ فرمانده کشته‌شده سپاه قدس، اشاره کرد و گفت: «وقتی پیام توام با تجلیل را از آقای احمدی‌نژاد خواندم،‌ دود از سرم بلند شد. یعنی از دوگانگی که ایشان در درون و بیرونش دارد، ‌حیرت کردم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *