علی خامنه‌ای، حسن خمینی را از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری منع کرد

By | ۱۴۰۰-۰۱-۲۴

یاسر خمینی، نوه روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی می‌گوید که برادرش حسن خمینی، قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را داشت اما با مخالفت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از این تصمیم عقب‌نشینی کرده است.

یاسر خمینی روز دوشنبه ۲۳ فروردین به پایگاه خبری «جماران» گفت که حسن خمینی «با تردید در حال مشورت و بررسی جوانب امر بودند تا این‌که امروز مطابق دیدارهای نوبه خود با رهبری به دیدن ایشان رفتند که طی این ملاقات، رهبر انقلاب کاندیداتوری ایشان در انتخابات را به صلاح ندانستند».

او افزود که آیت‌الله علی خامنه‌ای از نوه روح‌الله خمینی خواسته است که «در شرایط فعلی به این عرصه ورود نکند».

در روزهای اخیر برخی گروه‌ها از جمله مجمع ایثارگران با حسن خمینی دیدار کرده و از او خواسته بودند تا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

با این حال، یاسر خمینی گفت که پس از اظهار نظر علی خامنه‌ای «طبیعی است که تصمیم ایشان روشن است و اخوی یقیناً تصمیمی برای کاندیداتوری ندارند».

حسن خمینی پیش از این نیز از حضور در انتخابات بازمانده بود. او در آذر سال ۱۳۹۴ برای عضویت در مجلس خبرگان نام‌نویسی کرد اما صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان رد شد.

شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت او را «عدم حضور وی در امتحان اجتهاد» ذکر کرد و حسن خمینی با اشاره به این موضوع گفت که رد «صلاحیت علمی» او از سوی شورای نگهبان، او و بسیاری دیگر را متعجب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *