تشابه نام خانوادگی دو فرد معرفی شده به عنوان عاملان دو انفجار اخیر در نطنز 

By | ۱۴۰۰-۰۱-۲۹

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در حالی فردی به نام رضا کریمی را به عنوان عامل «خرابکاری» اخیر در نطنز معرفی کرده که برخی رسانه‌های ایران بعد از انفجار ۱۲ تیرماه سال گذشته در این تاسیاست، از فردی به نام ارشاد کریمی به عنوان عامل انفجار یاد کرده بودند.

تلویزیون جمهوری اسلامی روز شنبه ضمن انتشار یک عکس اعلام کرد که عامل «خرابکاری» در نطنز فردی ۴۱ ساله به نام رضا کریمی بوده که قبل از رخ دادن این حادثه به خارج از کشور فرار کرده است.

در مرداد ماه ۹۹ نیز برخی رسانه‌های جمهوری اسلامی ارشاد کریمی، یکی از پیمانکاران سایت اتمی نطنز، را به نقش داشتن در انفجار ۱۲ تیر در این سایت متهم کردند.

درباره فرد متهم به انفجار اخیر در نطنز هیچ اطلاعات بیشتری منتشر شده است اما ارشاد کریمی در گزارش‌‌های رسانه‌ای، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت مهندسی مقیاس همیشه ردیاب معرف شده بود.

مقام‌های حکومت ایران هنوز توضیحی نداده‌اند که‌ آیا تشابه اسمی دو فرد متهم به «‌خرابکاری» در تاسیسات نطنز تصافی است یا آنها نسبت فامیلی با هم دارند.

یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان بعد از انفجار تیرماه گذشته گفته بود که احتمالا بمب در وسایلی که از سوی پیمانکار وارد این مجتمع شده کارگزاری شده است. او اعلام کرده بود که این وسایل برای تعمیر به خارج از کشور انتقال داده شده بود.

فریدون عباسی و علیرضا زاکانی، دو نماینده مجلس، نیز اعلام کرده اند که «میز بالانس» تاسیسات نطنز برای تعمیر به خارج از کشور منفجر شده و در آن بمب کارگذاری شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *