تجمع سهامداران متضرر بورس در چند شهر و حمله ماموران به تجمع مال‌باختگان شرکت آذویکو

By | ۱۴۰۰-۰۲-۰۵

سهامداران زیان‌دیده بورس روز شنبه در چند شهر ایران از جمله تهران، زنجان، ایلام، کرمانشاه و مشهد تجمع کردند. همزمان، ماموران امنیتی با حمله به تجمع مال‌باختگان شرکت آذویکو در مقابل وزارت صنعت آنان را کتک زدند.

تجمع سهامداران متضرر بورس

گروهی از سهامداران بورس تهران با تجمع در مقابل ساختمان این سازمان خواستار پاسخگویی مسئولان شدند. سهامداران متضرر با اشاره به توصیه ماه‌های پیش مقامات ارشد جمهوری اسلامی درباره سرمایه‌گذاری در بورس خواستار پرداخت زیان خود توسط دولت شدند.

تجمع‌های مشابهی نیز در برخی از دیگر شهرهای ایران برگزار شد و از جمله در زنجان تجمع‌کنندگان در مقابل استانداری شعار دادند: «ما دیگه رای نمی‌دیم، از بس دروغ شنیدیم.»

مال‌باختگان بورس در ماه‌های گذشته نیز تجمع‌های اعتراضی در مقابل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار کردند.

در پی این تجمع‌های اعتراضی که هفته‌هاست جریان دارد، ۱۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان بورس در نامه‌ای به سران سه قوه هشت پیشنهاد برای خروج بورس از وضعیت رکودی مطرح کردند.

پرداخت یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بورس، اعطای فرصت تنفس مالیاتی، حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو و فولاد، اعمال تخفیف بر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه ها و همچنین تجدید نظر در قانون تجارت از جمله این پیشنهادها است.

در همین حال محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، در کلاب‌هاوس گفته است که دولت باید ۱۴هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق می کرد، اما فقط هزار میلیارد تومان اختصاص داده است.

 

Visa det här inlägget på Instagram

 

Ett inlägg delat av ایران اینترنشنال (@iranintltv)

 با این حال محسن علیزاده، رییس کمیته بورس مجلس، گفت: «تزریق نقدینگی بدون تزریق اعتماد دیگر فایده ای برای بازار سرمایه ندارد.»

روز شنبه همچنین برخی از سهامداران شرکت خودروسازی آذویکو در مقابل وزارت صنعت و معدن تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مقامات این وزارتخانه شدند.

«وزیر شرف داشته باش، بیا جواب داشته باش» از جمله شعارهای این معترضان بود. بر اساس فیلم‌های منتشرشده از این تجمع، ماموران نیروی انتظامی به معترضان حمله کردند.

گزارش رسانه‌های ایران نشان می‌دهد بیش از پنج هزار نفر در سال ۹۷ نیمی از قیمت خودروی ام‌جی ۳۶۰ شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) را پرداخت کرده‌اند، اما پس از چهار سال هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *