آمار بی‌سابقه تلفات روزانه کرونا در ایران؛ حدود ۵۰۰ نفر

By | ۱۴۰۰-۰۲-۰۷

از زمان تائید رسمی شیوع کرونا در ایران تا کنون هیچ روزی آمار قربانیان به اندازه ششم اردیبهشت نبوده است. موج چهارم پاندمی در حالی ایران را در بر گرفته که نگرانی در مورد ورود “ویروس جهش‌یافته هندی” افزایش یافته است.

تبدیل یک ورزشگاه به مرکز درمانی برای پذیرش بیماران کرونایی در شیراز، اواخر فروردین ۱۴۰۰

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در بیانیه‌ای که دوشنبه ششم اردیبهشت منتشر کرد خبر داد که در شبانه‌روز گذشته ۲۱ هزار و ۲۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایران شناسایی شده است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹۶ بیمار مبتلا به بیماری کووید۱۹ در ایران جان باختند. این بالاترین میزان قربانیان کرونا در یک روز در ۱۴ ماه گذشته است.

پیش از این بیشترین تعداد روزانه قربانیان کرونا در ایران مربوط به اوج موج سوم بود که در روز ۲۶ آبان سال پیش ۴۸۶ مورد مرگ در میان مبتلایان کرونا به ثبت رسید.

بالاترین شمار قربانیان روزانه پس از هند و برزیل

با قربانیان شبانه روز گذشته میزان تلفات بیماری کووید۱۹ در ایران از مرز ۷۰ هزار نفر فراتر رفت. در این بازه زمانی فقط در هند و برزیل شمار قربانیان روزانه از ایران بیشتر بوده است. جانباختگان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در هند حدود ۲۸۰۰ نفر و در برزیل حدود ۱۳۰۰ نفر گزارش شده است.

هند در روزهای گذشته با موج سهمگینی از افزایش موارد ابتلا و مرگ در پیوند با بیماری کووید۱۹ درگیر بوده که برخی ناظران احتمال می‌دهند گونه جهش‌یافته‌ای از ویروس کرونا در آن بی‌تاثیر نیست.

هنوز درباره قدرت سرایت ویروس جهش‌یافته هند اطلاعات دقیق و مطمئنی در دست نیست اما احتمال آن بسیاری از کشورها را به اتخاذ تدبیرهای احتیاطی و ممنوعیت یا محدود کردن رفت و آمد به این کشور سوق داده است.

هشدار در مورد ویروس جهش‌یافته در هند

به گزارش خبرگزاری ایسنا ابراهیم عزیزی، رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز دوشنبه هشدار داد: «امروز موضوع مهم بحث کرونای هندی است که زنگ خطر آن به صدا درآمده و باید هرچه سریع‌تر جلوی تردد به هند گرفته شده و هرگونه پرواز و تردد زمینی لغو شود.»

موج جدید پاندمی کرونا در ایران از ابتدای فروردین آغاز و به مرور بر شدت آن افزوده شد که یکی از تبلورهای آن افزایش شدید تعداد شهرهای در شرایط قرمز (بسیار پرخطر) و نارنجی (پرخطر) بوده است.

مطابق اعلام وزارت بهداشت اول فروردین فقط ۱۲ شهر ایران در وضعیت قرمز کرونا قرار داشتند، این تعداد از یک هفته پیش به این سو بیش از ۲۵ برابر بوده و به ۳۰۱ شهر رسیده است.
دویچه وله :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *