پیام گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، به مناسبت روز جهانی کارگر: نه به جمهوری‌ روسی ‌اسلامی

By | ۱۴۰۰-۰۲-۱۱

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویسی که در زندان کشته شد، در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی کارگر، اول ماه مه، که برای رادیوفردا فرستاده است، خبر داد که درصدد است انجمنی را برای حمایت و پشتیبانی از کارگران، معلمان، زندانیان عقیدتی مانند بهاییان و همه مردم راه‌اندازی کند.

او هدف از این اقدام را ایجاد اتحاد و یکپارچگی بین مردم دانست تا دست در دست هم به کمک یکایک هموطنان‌شان بشتابند.

خانم عشقی در بیانیه خود که برای رادیو فردا فرستاده است خطاب به کارگران و معلمان ایران نوشت: نمی‌دانم با چه رویی، روز جهانی کارگر و روز معلم را به شما فرزندانم تبریک بگویم. هر چقدر خود را برای تبریک گفتن به شما نهیب زدم، قلب مجروح و جگر سوخته‌ام امسال راضی نشد که مانند سال‌های گذشته، این روزها را تبریک بگویم.

خانم عشقی افزود: چند روز است به خود می‌گویم فرزندان کارگر و معلمم، وجود و زندگی‌شان مملو از نارضایتی و ناراحتی است و شاید تبریک من و ما، بتواند اندکی از اندوه‌شان را حتی برای دقایقی بکاهد، اما باز هم نتوانستم.

مادر ستار بهشتی در بیانیه خود با اشاره به اینکه دیدن این روزهای پر درد، شادی و خنده از وجودم دور شده است، اضافه کرد: قادر نیست، همانند وزیر بسیار محترم خارجه، در برابر دوربین‌ها با خنده‌ای از جنس بی‌غیرتی و بی‌تفاوتی، به دنبال جلب نظر حاکم ظالم باشم.

گوهر عشقی خطاب به کارگران و معلمان نوشت که بارها گفته که شرمسار نباشید، زیرا شرم‌ساری از آن افرادی است که سفره‌های آنها را خالی کردند و آنگاه که اعتراض کردید، اساس سفره‌تان را نیز برچیدند و شما را روانه زندان‌ها کردند و دست در جیب مردم بینوا کردند.

او با توصیف جمهوری ‌اسلامی به عنوان «جمهوریِ ‌روسیِ ‌اسلامی» اشاره کرد که سفره کسانی که ناپاکان و شیاطین نامید، به زودی از سرزمین مهر و ایمان و از دیار کورش بزرگ برچیده خواهد شد.

مادر ستار بهشتی افزود ادامه ظلم‌های حکومت بر مردم که نمونه‌اش، سخنان بی ادبانه علی مطهری و دیدگاهش نسبت به فرزند کارگرش و همه کارگران ایرانی و همچنین فایل صوتی وزیر خارجه است، ثابت کرد آنهایی که خود را به عنوان حافظان کشور و امنیت نشان می‌دهند، به توصیف او، قاتلانی هستند که با همدستی بیگانگان علیه عدالت و امنیت مردم و ایران، بزرگ‌ترین ضربات را بر پیکر ایران و ایرانیان فرود آوردند.

اشاره او به سخنان چندی پیش علی مطهری، نماینده سابق مجلس و نامزد انتخابات ریاست ‌جمهوری ایران، بود که با اشاره به کشته شدن ستار بهشتی در زیر شکنجه در پلیس فتا، او را کارگر فقیری توصیف کرده بود که اگر دو کیسه برنج به او داده می‌شد، ‌اصلاح می‌شد. ستار بهشتی در آبان سال ۹۱ و چند روز پس از بازداشتش به دست ماموران پلیس فتا کشته شد.

مادر ستار بهشتی در بخشی از بیانیه‌اش با اعلام اینکه مردم رنجدیده هیچ پشتیبان و پناهگاهی ندارند که دردهای خود را مداوا کنند، روحانیون و مراجع تقلید را مورد انتقاد قرار داد که سال‌هاست که به گفته او، به خواب رفته اند و یا سر در جیب مردم دارند.

خانم عشقی تاکید کرد که مردم باید با هم متحد و حامی یکدیگر باشند تا دردمندان و زندانیان بی پناه را یاری دهند و نوشت: باید در سایه اتحاد و همبستگی، اجازه ندهیم که بیش از این، رانت‌خواران و وابستگان به حکومت فاسد با کارگران، معلمان و قاطبهٔ مردم، مانند بردگان زمان صدر اسلام رفتار کنند.

او به جمله‌ای از فرزندش، ستار بهشتی، اشاره کرد که گفته بود: ما زندگی نمی‌کنیم، ما بردگی می‌کنیم، ما بندگی ‌می‌کنیم و مُردن به چنین زندگی ننگینی، شرافت دارد.

گوهر عشقی نوشته است که مردم، صاحبان حقیقی این کشور، انسانند و نه بردگان حاکمان فاسد و افزود: می‌توان ظلم را پایان داد، اگر بخواهیم و با هم متحد شویم و در آن صورت، هیچ چیز در برابر اتحاد مردم، توان ایستادن ندارد.

مادر ستار بهشتی با اشاره به اینکه روح‌الله خمینی از لحظه ورودش به ایران در بهشت‌زهرا با زبان بی‌زبانی گفت که جمهوری‌اسلامی، حکومت مرگ و آزار است اضافه کرد: بعد از مرگ خمینی، خامنه‌ای گفت باید به حال آن مملکت و مردمش گریست که من رهبر آن باشم.

خانم عشقی خطاب به خامنه‌ای نوشت: تو به وعده خود عمل کردی و روس‌ها پس از قرن‌ها تلاش، به برکت وجود جمهوری‌اسلامی، ایران را بلعیدند و ما به جای اشک، خون گریه می کنیم.

مادر ستار بهشتی افزود: به همه فرزندانم؛ چه کارگر، چه معلم، چه دانشجو، چه بازاری، چه ارتشی و به همه مردم می‌گویم که برای رهایی از این ننگ بزرگ تاریخ ایران باید با اتحاد و صدای بلند بگوییم: نه به جمهوری‌روسی‌اسلامی، نه به انتخابات فرمایشی، نه به ویرانی بیشتر ایران، نه به بردگی مردم، نه به فروش ایران، نه به حاکمیت روسیه و چین و نه به سکوت در برابر جنایتکاران.

گوهر عشقی در پایان بیانیه‌اش نوشت: اینجا، وطن پاک ما ایران است و به توصیف او، حاکمان خونخوار و ضد ایرانی، جایی در این کشور نخواهند داشت.

رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *