جزییات تازه از عملیات کشتن قاسم سلیمانی

By | ۱۴۰۰-۰۲-۱۹

گزارشی مبتنی بر مصاحبه با ۱۵ مقام آمریکایی جزییات تازه‌ای از نحوه کشتن قاسم سلیمانی را برملا می‌کند. عملیات با همکاری یگان ضدتروریست اقلیم کردستان، تک تیراندازان دلتافورس آمریکا و نیروهای اطلاعاتی اسرائیل پیش رفته است.

وب سایت “یاهو نیوز” گزارشی تفصیلی از چند و چون عملیات کشتن قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس را با استناد به گفته‌های ۱۵ مقام فعلی و سابق آمریکایی منتشر کرده که همکاری نیروهای اطلاعاتی اسرائیل، اقلیم کردستان با یگان‌های زبده آمریکایی را نشان می‌د‌هد.

در این عملیات که سوم ژانویه ۲۰۲۰ انجام شد، تک تیراندازان یگان نخبه دلتافورس و سه پهپاد مجهز به موشک‌های هلی‌فایر در راس کار بودند.

در گزارش آمده که واحدهای اطلاعاتی اسرائیل از ساعت‌ها قبل، تردد و تلفن همراه سلیمانی را کنترل می‌کردند. فرمانده سابق سپاه قدس، شش ساعت قبل از عملیات، سه مرتبه موبایلش را عوض کرده بوده اما اسرائیلی‌ها او را رهگیری می‌کردند و اطلاعات لازم را به آمریکایی‌ها می‌دادند.

یاهونیوز نوشته که در شب عملیات، قسمت‌هایی از جنوب شرقی  فرودگاه بغداد به بهانه برگزاری مانور بسته شده بود اما سه واحد تک‌تیراندازان “دلتا فورس” در فواصل ۵۰۰ تا ۸۰۰متری این بخش مستقر شده بودند.

ماموران واحد ضدتروریستی اقلیم کردستان نیز در لباس کارکنان فرودگاه، هواپیمای حامل سلیمانی و همراهانش را هدایت کرده و تخلیه بار را انجام داده‌اند.

سلیمانی و همراهانش سپس با دو خودرو فرودگاه را ترک کرده‌اند و موشک‌های هلی‌فایر طبق طرح از پیش تعیین شده، آنها را هدف گرفته‌اند.

یاهو نیوز نوشته که عکس‌برداری و جمع آوری نمونه DNA کشته شدگان نیز بر عهده یک مامور اقلیم کردستان بوده که لباس پلیس بغداد را به تن داشته و پس از انجام ماموریت، از محل فرار کرده است.

منابع یاهو نیوز گفته‌اند که نحوه انجام نقشه به طور مستقیم در “اتاق عملیات” کاخ سفید دنبال می‌شد. وزیر خارجه، وزیر دفاع و فرمانده ستاد ارتش آمریکا نیز از ساختمان پنتاگون، شاهد اجرای عملیات بودند. ترامپ نیز  که در تعطیلات سال نو بود، به طور صوتی در جزییات حمله قرار می‌گرفت.

هنوز هیچیک از مقامات جمهوری اسلامی به گزارش یاهو نیوز واکنشی نشان نداده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *