کانادا: به خانواده کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی امکان اقامت دائم می‌دهیم

By | ۱۴۰۰-۰۲-۲۳

مارکو مندچینو، وزیر مهاجرت کانادا، اعلام کرد دولت این کشور به خانواده کشته‌شدگان هواپیمای اوکراین که با شلیک سپاه پاسداران ساقط شد، امکان دریافت اقامت دائم اعطا خواهد کرد.

این مقام کانادا روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه طی یک کنفرانس خبری ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان اعلام کرد وابستگان کشته‌شدگان این حادثه که در حال حاضر در کانادا هستند، با مراجعه به وب‌سایتی که برای این منظور راه‌اندازی شده می‌توانند درخواست اقامت دائم خود را ثبت کنند.

او اضافه کرد افراد خانواده مشمول این طرح همسر، شریک زندگی، پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ، مادربزرگ، خاله، دایی، عمه ، عمو و فرزندان آن‌ها هستند.

بر اساس اعلام مندچینو، کسانی شامل این قانون می‌شوند که اقوام آن‌ها یا اقامت دائم کانادا داشته‌اند یا شهروند کانادا بوده‌اند، یا در خواست اقامت دائمشان قبول شده بوده است.

همچنین او خطاب به اقوام کشته‌شدگان که با شرایط نامعتبر در کانادا مانده‌اند، گفت آن‌ها هم می‌توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

این مقام کانادا در پاسخ به خبرنگار ایران اینترنشنال درباره شرایط ورود به کانادا برای خانواده‌هایی که هم اکنون در ایران هستند و از بیم فشارهای ایران دست به دادخواهی نزده‌اند، گفت: «این مساله بسیار مهمی است که به آن اشاره شده و دولت کانادا به زودی با راه‌کاری برای ورود این افراد به کانادا به کمک آن‌ها خواهد آمد.»

در این کنفرانس خبری نماینده‌های ایرانی‌تبار پارلمان کانادا، از جمله علی احساسی و مجید جوهری، حضور داشتند.

احساسی با تاکید بر حمایت دولت کانادا از خانواده‌های کشته‌شدگان شلیک به هواپیما گفت نخست‌وزیر و وزرای دولت کانادا همواره در کنار خانواده‌ها هستند تا راه دادخواهی را پیش بگیرند.

ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *