ناو خارک در دریای عمان غرق شد

By | ۱۴۰۰-۰۳-۱۲

عملیات اطفای حریق در ناو خارک که ساعت‌ها به طول انجامید ناموفق ماند و این ناو ایرانی صبح روز چهارشنبه، ۱۲ خردادماه، در دریای عمان غرق شد.

به گفته یک مقام نیروی دریایی، این ناو «با حدود ۴۰۰ نفر از خدمه و دانشجویان… در نزدیکی آب‌های بین‌المللی و در آب‌های داخلی» دچار حریق شده بود.

روابط عمومی منطقه دوم دریایی جاسک پیشتر اعلام کرده بود که روز سه‌شنبه یک شناور پشتیبانی آموزشی نیروی دریایی ارتش در حوالی بندر جاسک دچار حریق شده، اما در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است.

به گزارش فارس، روابط عمومی منطقه دوم دریایی جاسک گفته است: «شناور پشتیبانی آموزشی نیروی دریایی ارتش که چند روز قبل عازم ماموریت دریانوردی آموزشی در آبهای آزاد شده بود، ساعاتی قبل در حوالی بندر جاسک در یکی از سامانه‌ها دچار حریق شد که با حضور تیم کنترل صدمات ناو، ضمن مبارزه با حریق تمامی کارکنان تحت آموزش به سلامت از ناو پیاده و به ساحل منتقل شدند.»

طبق این گزارش، این سانحه تلفات جانی نداشته است و عملیات مبارزه با حریق همچنان ادامه دارد.

عکسی که خبرگزاری تسنیم از آتش‌سوزی منتشر کرده است
عکسی که خبرگزاری تسنیم از آتش‌سوزی منتشر کرده است

خبرگزاری تسنیم صبح چهارشنبه نوشت:‌ «به دنبال گسترش حریق در شناور خارک و پس از انتقال کارکنان به ساحل، تلاش شناورها و دستگاه‌های کشوری و لشکری برای اطفای حریق و نجات این شناور بی‌نتیجه ماند.»

به گفته بهزاد جهانیان، مسئول روابط عمومی منطقه یکم نداجا، علت این حادثه «هنوز مشخص نیست».

به گفته او، این حادثه تلفات جانی نداشت و «تنها ۲۰ نفر با مصدومیت جزئی و سوختگی سطحی هستند».

ناو خارک بیش از چهار دهه عمر داشت.

در یک حادثه دریایی دیگر در نزدیکی تنگه هرمز در اردیبهشت سال گذشته، با اصابت یک موشک شلیک شده از ناو جماران به ناوچه کنارک، ۱۹ نفر کشته و ۱۵ نفر مجروح شدند.

پس از وقوع این حادثه، ارتش آمریکا موشک شلیک شده عامل این حادثه دریایی را «موشک کروز ضد موشک» معرفی کرد.
رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *