آتش‌سوزی در پالایشگاه تندگویان در جنوب تهران، ستون دود و شعله‌های آتش ‘از شمال تهران قابل رویت است’

By | ۱۴۰۰-۰۳-۱۲

پالایشگاه تندگویان در جنوب تهران دچار آتش‌سوزی شده و ستون بزرگی از دود بر فراز آن دیده می‌شود.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با هم‌رسان کردن گسترده تصاویر این آتش‌سوزی گفته‌اند که شعله‌های آتش و دود آن از مناطق شمالی تهران هم قابل دیدن است.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه تهران با تایید وقوع حریق به خبرگزاری ایرنا گفت: “هنوز اطلاع دقیقی از این حادثه در دست نداریم. پس از پایان عملیات جزئیات این حادثه اعلام می‌شود.”

فرماندار شهرستان ری به ایرنا گفته است که مخازن ال‌پی‌جی (گاز مایع) پالایشگاه تهران دچار آتش‌سوزی شده است.

رئیس روابط عمومی پالایشگاه تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است “هرگونه احتمال خرابکاری در حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه تهران تکذیب می‌شود.”

این آتش‌سوزی ساعاتی بعد از اعلام خبر غرق شدن بزرگ‌ترین ناو نیروی دریایی ارتش (خارک) در اثر آتش‌سوزی در آب‌های دریای عمان رخ داده است. تکرار و تعدد وقایع مشابه در نقاط مختلف ایران در ماه‌های اخیر، احتمال وقوع خرابکاری در بعضی از این رخدادها را در رسانه‌ها مطرح کرده است.

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به خبرگزاری ایسنا گفت: “در پی حادثه انفجار خطوط لوله گاز در منطقه باقرشهر و طی پیگیری از جمعیت هلال احمر استان تهران، تیم واکنش سریع و ٣ شعبه آن جمعیت در حال آماده‌باش کامل هستند.”

پالایشگاه تندگویان در محدوده شهر ری در منطقه باقرشهر در جنوب تهران واقع شده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس ایران هم از فرستادن ۱۰ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حریق خبر داده است.

به گفته آقای خالدی “بیمارستان‌های هفتم تیر، فیروزآبادی و مطهری در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند و ۵۰ تخت در مراکز درمانی برای مصدومان احتمالی این حادثه در نظر گرفته شده است.”

منصور درجاتی، مدیر کل اداره مدیریت بحران تهران، به خبرگزاری ایرنا گفت”آتش‌سوزی خط لوله گاز تاکنون تلفات جانی نداشته است.”

پالایشگاه تهران در سال‌های گذشته هم دچار آتش‌سوزی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *