اسحاق جهانگیری خواستار انتشار مستندات شورای نگهبان برای رد صلاحیتش شد

By | ۱۴۰۰-۰۳-۱۵

اسحاق جهانگیری، کاندیدای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری خود را از مصادیق جفا و ظلم شورای نگهبان دانست و خواستار انتشار مبنا و مستند این شورا برای رد صلاحیتش شد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز جمعه با اشاره به رد صلاحیت برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت که «در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که احراز صلاحیت نشدند جفا و ظلم شد» و از «دستگاه‌های مسئول» خواست که «جبران» و «اعاده حیثیت» کنند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران بعد از اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در حساب توئیتری خود با اشاره به این که «من خود را از مصادیق این جفا و ظلم می‌دانم» نوشت، «از ‎شورای نگهبان می‌خواهم هر مبنا و مستندی برای تصمیم خود درباره من دارد را در اختیار عموم ملت قرار دهد».

ساعاتی پس از سخنرانی علی خامنه‌ای، شورای نگهبان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «برخی گزارش‌های نادرست در نظریه نهایی شورای نگهبان موثر نبوده و از رسانه‌ها خواست از «گمانه‌زنی و استناد به امور غیرواقعی و نادرست» اجتناب کنند.

به نظر می‌رسد اظهارات رهبر جمهوری اسلامی بیشتر متوجه علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس، باشد. رد صلاحیت علی لاریجانی پیشتر واکنش تند برادرش صادق لاریجانی، عضو شورای نگهبان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت را درپی داشت.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ماه در حالی برگزار خواهد شد که به روال ۴۳ سال گذشته با رد صلاحیت گسترده دواطلبان همراه بود.

در انتخابات این دوره، کاهش مشارکت مردم به نگرانی عمده مسئولان حکومت تبدیل شده است و رهبر جمهوری اسلامی نیز در سخنرانی جمعه خود از همه خواست که در انتخابات شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *