فائزه هاشمی: حاکمیت قانون در کشور از بین رفته است

By | ۱۴۰۰-۰۳-۱۷

فائزه هاشمی بار دیگر تاکید کرد که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهد کرد.

به گزارش انصاف نیوز، او گفت: «با رای دادن، شما به سیاست‌های غلط مشروعیت می‌دهید، نمی‌خواهیم این کار را انجام دهیم. این همه رای دادیم چه چیزی درست شد؟»

او افزود: «دوره‌ اول در سال ۹۲ را درست به آقای روحانی رای دادیم. چندین سال است در حال مذاکره هستیم و هر بار به حالت اول برمی‌گردد.»

فائزه هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، از فعالان سیاسی ایران است که به انتقاد بی‌پرده از حکومت شهرت دارد. او که چند ماه پیش از ریاست جمهوری محمد خاتمی، به عنوان دومین منتخب مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌ بود، به دلیل صراحت لهجه و انتقادهای علنی‌اش، مدتی را هم در زندان گذراند. این اواخر، در مورد انتخابات آمریکا گفته بود، اگر ترامپ می‌آمد برای ایران بهتر بود.

به نوشته انصاف نیوز، خانم هاشمی به‌شدت از جناح‌های حاضر در صحنه سیاسی ایران انتقاد کرد و طیف موسوم به «اصولگرا»ی جمهوری اسلامی ایران را «بی‌اخلاق‌ترین و بی‌اصول‌ترین‌ها حتی در مسائل دینی» خواند. او گفت که اصولگرایان را باید «خوارج» نامید، اما اضافه کرد که «البته همه‌ اصولگرایان را نمی‌گویم.»

فائزه هاشمی همچنین گفت که جناح موسوم به «اصلاح‌طلبان» دیگر خواهان اصلاح نیستند: «این اسم‌ها باید عوض شود… به برخی از اصلاح‌طلبان که باعث ناامیدی در جامعه شده‌اند هم می‌توان “حزب باد” یا “بادیون” گفت. البته چون دنبال استمرار هستند، می‌توان به آنها “بقائیون” [هم] گفت.»

او در باره رد صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان گفت: «حاکمیت قانون در کشور از بین رفته است. آقای روحانی به این وضعیت واکنش نشان دادند، اما چرا دولتمردان ما در آخر دولت‌ها یادشان می‌آید که باید کاری کنند؟ اگر آقای روحانی همین روش را دنبال می‌کرد، وضعیت بهتر بود. اگر زورش نمی‌رسید، حداقل اعلام موجودیت می‌کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *