قتل پنج زن در ایران به دست شوهر و نامزدشان طی یک هفته

By | ۱۴۰۰-۰۳-۲۰

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، طی هفته جاری پنج زن در شهرهای کرمانشاه، سقز و دره‌شهر در ایلام، به دست نامزد، شوهر و شوهر سابق خود کشته شدند.

یک زن در سقز به دست نامزد خود و دو زن در دره‌شهر ایلام به دست شوهر خود کشته شدند. یک مرد نیز در کرمانشاه همسر سابق خود و خواهر او را کشت.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو خبر داد که نامزد گلاله شیخی، ٢۶ ساله و ساکن سقز، او را کشته و جسدش را آتش زده بود. جنازه او روز ۱۸ خرداد در جاده سنندج کشف شد.

بر اساس این گزارش، گلاله شیخی به همراه کیومرث ضرغامی، نامزدش، به سفر رفته بودند و نامزد او در تماس تلفنی به خواهرش گفته که گلاله را به قتل رسانده و جسدش را مخفی کرده است.

خبرگزاری فارس نیز خبر داد که نامزد گلاله شیخی در شهرستان آستارا در خانه‌ای دستگیر شده است.

در بهار و تابستان سال گذشته نیز چندین قتل «ناموسی» به فاصله کوتاه رخ داد. ابتدا رومینا اشرفی ۱۴ ساله اول خرداد ماه در تالش در استان گیلان با داس و به دست پدرش کشته شد.

فاطمه برحی ۱۹ ساله زن جوان دیگری بود که در آبادان به دست همسرش کشته شد. ریحانه عامری ۲۲ ساله نیز قربانی دیگر قتل‌های ناموسی بود که در شهر کرمان و به دست پدرش در شامگاه دوشنبه ۲۶ خرداد کشته شد.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو همچنین خبر داد بود که روز ۱۷ خرداد یک زن جوان به نام حمیرا بازگیر خرم‌آبادی، سردفتر اسناد رسمی در شهرستان دره‌شهر در استان ایلام، توسط همسرش و با اسلحه به قتل رسیده است.

محمد زمان بیگی، فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر، گفت که فردی ۳۸ ساله به دلیل اختلاف خانوادگی، همسر خود را با سلاح گرم به قتل رسانده و یک نفر دیگر را زخمی و از محل متواری شده است.

یک روز پیش از آن نیز یک زن دیگر در همین شهر توسط شوهرش با ضربات چاقو به قتل رسیده بود.

جمال موسوی، فرمانده انتظامی ایلام، گفته بود که «فردی حدودا ۳۵ ساله همسر خود را با سلاح سرد (ضربات چاقو) به قتل رسانده» و بازداشت شده است.

روز ۱۵ خرداد نیز یک مرد در کرمانشاه با مراجعه به خانه همسر سابق خود، او و خواهرش را به قتل رساند. فرزند این مرد و زن نیز در زمان وقوع این قتل در این خانه حضور داشت.

علیرضا دلیری، رییس پلیس کرمانشاه، گفته که این قتل به دلیل اختلافات خانوادگی رخ داده و این مرد بازداشت شده است.

روز ۱۶ فروردین نیز یک مرد در اهواز هشت را با شلیک گلوله به قتل رساند و سپس خودکشی کرد. او چهار نفر از اعضای خانواده همسر اول خود و همچنین پدر و مادر همسر دوم و فرزندش را به همراه برادرزاده همسر دومش با شلیک گلوله کشته بود.

ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *