ضرب و شتم خانواده برادران افکاری در مقابل زندان شیراز

By | ۱۴۰۰-۰۳-۲۲

سعید افکاری، برادر نوید افکاری، از ضرب و شتم و بازداشت اعضای خانواده خود که در اعتراض به حبس دو برادر دیگرش به زندان عادل‌آباد شیراز مراجعه کرده بودند، خبر داد.

آقای افکاری در توییتی نوشت که خانواده و تعدادی از اقوام او که روز شنبه در اعتراض به ۲۸۰ روز حبس برادرانش وحید و حبیب، مقابل در زندان عادل‌آباد شیراز حاضر شده بودند، به دست ماموران لباس‌شخصی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

به گفته آقای افکاری، در جریان این برخوردها خواهر او و یکی از زنان همراه آن‌ها بازداشت و ساعتی بعد آزاد شده‌اند.

او همچنین گفته که گوشی‌ همراه آن‌ها نیز ضبط شده است.

وحید و حبیب افکاری به اتفاق برادرشان نوید افکاری، در جریان اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت و به «محاربه» و قتل کارمند یک نهاد امنیتی متهم شدند.

نوید افکاری، کشتی‌گیر ۲۷ ساله، با وجود ابهامات فراوانی که از سوی وکلایش اعلام شد و به رغم کارزار جهانی در مخالفت با اعدامش، ۲۲ شهریور ۹۹ اعدام و شبانه دفن شد. حبیب و وحید افکاری هم به ۵۴ سال و ۲۷ سال زندان محکوم شدند.

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار فراخوانی در ۱۷ خرداد، خواستار فشار جهانی بر مقامات جمهوری اسلامی از جمله رئیس قوه قضاییه برای آزادی حبیب و وحید افکاری شده است.

در این فراخوان، حبس برادران افکاری در سلول‌های انفرادی از نظر قوانین بین‌المللی مصداق «بازداشت بی‌ضابطه» خوانده شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *