تظلم‌خواهی محسن هاشمی از خامنه‌ای : فردا که شما نباشید چه خواهند کرد؟

By | ۱۴۰۰-۰۳-۲۴

به دنبال جنجال و بحث‌هایی که پیرامون رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری هشت سال به راه افتاد، محسن هاشمی – پسر بزرگ اکبر هاشمی رفسنجانی – نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای نوشت و با انتقاد از رفتار شورای نگهبان، از وی خواست که نگذارد جمهوری اسلامی به “حکومت به اصطلاح اسلامی” تبدیل شود.

روز دوشنبه ۲۴ خرداد، خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی متن کامل نامۀ محسن هاشمی را منتشر کردند که در آن، نویسنده “دغدغه‌های خود” را با مقام رهبری در میان گذشته و خطاب به او نوشته است: “شما تکیه گاه مردمی هستید که از آینده خویش نگرانند”.

محسن هاشمی سپس به اظهارات و روایت‌هایی اشاره می‌کند که اینک پس از هشت سال، در بارۀ رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی مطرح شده و در ادامه می‌نویسد: “حال این روزها در جریان عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیداهای این دورۀ ریاست جمهوری نیز که حضرتعالی فرمودید ظلم و جفا شده و خواستار جبران توسط دستگاههای مسئول شدید، متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت”.

محسن هاشمی در واقع شرایط امروز و رد صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان را با رویدادهای هشت سال قبل مقایسه می‌کند و می‌نویسد: “من نیز مانند تعدادی از بزرگواران، برای آنکه در فضای انتخابات تاثیر منفی نگذارم، سکوت کردم. اما اکنون که این مسائل صراحتا درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح گردیده، از جنابعالی درخواست تظلم خواهی دارم”.

او دقیقاً نگفته که منظورش از این “تظلم‌خواهی” چیست، اما از خامنه‌ای خواسته که “همچون گذشته، اجازۀ تغییر مسیر جمهوری اسلامی به حکومت به اصطلاح اسلامی را نداده و ایران  را از پیچ خطرناک نجات دهید”.

محسن هاشمی بدون اینکه از شورای نگهبان اسم ببرد می‌نویسد: “اراده‌ای که در کشور در حال تقویت است، نظر مردم را تزئینی فرض کرده و از هر وسیله‌ای برای تحقق اهداف خود بهره می‌برند و به جای احراز صلاحیت، رای تمایل به نامزدها می‌دهند و این رای، جایگزین رای مردم شده است”…

محسن هاشمی به طور سربسته به مسئلۀ جانشینی خامنه‌ای نیز اشاره کرده و نوشته است: “امروز که در سایۀ اقتدار جنابعالی، توصیه و مطالبۀ به حق شما در مورد جبران، از سوی دستگاه‌های مسئول شنیده نمی‌شود، فردا چه بر سر مردمسالاری دینی خواهد آمد”…

جنجال اخیر با سخنان حیدر مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات به راه افتاد که گفته است در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ هرچند همه نظرسنجی‌ها از پیروزی هاشمی رفسنجانی حکایت داشته، اما در نهایت به پیشنهاد وی، رفسنجانی رد صلاحیت شده، زیرا این به مصلحت نظام بوده است.
ار.اف.ای:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *