نیویورک تایمز: حمله به تاسیسات کرج با پهپاد صورت گرفته است

By | ۱۴۰۰-۰۴-۰۳

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارش روز چهارشنبه ۲۳ ژوئن خود نوشته حمله به ساختمان سازمان انرژی اتمی ایران در نزدیکی کرج توسط یک پهپاد صورت گرفته است. بنا بر این گزارش، این مرکز جزو لیست اهداف احتمالی اسرائیل بوده است.

گفته می‌شود ساختمان انرژی اتمی در مجاورت این محل یعنی مرکز دارویی برکت در کردانِ کرج واقع است

رسانه‌های ایران روز چهارشنبه ۲ تیر (۲۳ ژوئن) از یک “اقدام خرابکارانه” علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی خبر دادند. چندین ساعت پس از انتشار این خبر نشریه نیویورک تایمز در گزارشی نوشته که این حمله توسط پهپاد صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، کارخانه‌ای که مورد حمله قرار گرفته متعلق به شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ ایران TESA در شهر کرج است که ماشین‌های سانتریفیوژ نسل جدید برای تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم تولید می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حمله به کارخانه مزبور انجام شده است اما رسانه‌های ایران نوشته‌اند که این حمله خنثی شده و خساراتی بر جای نگذاشته است. نیویورک تایمز از قول یک مقام ایرانی آگاه به این موضوع نوشته، حمله از داخل ایران و از نزدیکی محل کارخانه صورت گرفته است.

تاسیسات کرج یکی از مراکزی است که در آن مراحل مهم برای ساخت سانتریفیوژ انجام می‌گیرد.

نیویورک تایمز‌ به نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا نوشته است، این مرکز در لیستی قرار داشته که دولت اسرائیل به عنوان اهداف احتمالی این کشور در ایران در سال ۲۰۲۰ به دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهور وقت آمریکا داده بود.

به نوشته نیویورک تایمز، بر خلاف ادعای ایران مبنی بر خنثی کردن این حمله، عملیات موفقیت‌آمیز بوده و پهپادها توانسته‌اند به کارخانه حمله کنند. به گفته او، میزان خسارات احتمالی هنوز مشخص نشده است.
دویچه وله :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *