۵۵ هزار کامیون بالای ۴۹ سال عمر در جاده‌های ایران تردد دارند

By | ۱۴۰۰-۰۴-۰۶
وزیر راه و شهرسازی چند روز بعد از حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سربازان، گفت: برنامه نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده‌ای کُند پیش می‌رود که در این خصوص دو نهاد مربوطه در امر نوسازی باید پاسخگوی معطلی و نتیجه ندادن طرح نوسازی در کشور باشند.
به گزارش ایرنا، «محمد اسلامی» بعدازظهر امروز (شنبه-پنجم تیرماه) و در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری در بخش مسکن، در جمع خبرنگاران درباره علت واژگونی اتوبوس خبرنگاران، افزود: امروز جلسه فوق‌العاده کمیسیون عالی ایمنی راه‌ها را برگزار کردیم تا علت حادثه را بررسی کنیم. قرار است گزارش نهایی را مرور و دلیل اصلی این تصادف را اعلام خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا نوسازی ناوگان جاده‌ای تا این اندازه کُند انجام می‌شود در حالی که در بخش جاده‌ای با تحریم خاصی مواجه نیستیم، تصریح کرد: نوسازی ناوگان یکی از ضرورت‌هاست و چندین سال است که وزارت راه پیگیر نوسازی ناوگان است و منابع خود را برای نوسازی اختصاص داده است.
وجود ۵۵هزار کامیون بالای ۴۹ سال در کشور
اسلامی با بیان اینکه ۵۵ هزار کامیون بالای ۴۹ سال در کشور داریم، اظهار داشت: ما یک برنامه مدون داریم و با کارخانجات قرارداد منعقد کردیم. نتیجه‌ای حاصل نشده است و باید توضیح دهند چرا در اجرای قراردادها اهتمام ویژه ندارند و باید مشکلات خود را مطرح کنند.
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: معدل عمر ناوگان حمل ونقل جاده ای در بخش بار و مسافر حتما باید کاهش یابد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، اکنون معدل عمر ناوگان در بخش اتوبوس حدود ۱۱ سال و مینی‌بوس ۲۴ سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *