۳۴۵ دانشجوی دانشگاه تهران: اخراج کسری نوری اقدامی حذف‌کننده و پلیسی بود

By | ۱۴۰۰-۰۴-۰۸
۳۴۵ دانشجوی دانشگاه تهران با امضا و انتشار نامه‌ای حکم اخراج کسری نوری، درویش زندانی، از این دانشگاه را «مطلقا غیرقانونی» و «اقدامی حذف‌کننده و پلیسی» خوانده‌اند.

کسری نوری، درویش گنابادی و از مدیران سابق وب‌سایت «مجذوبان نور»

در این نامه که خطاب به فرهاد نیلی، رئیس دانشگاه تهران، نوشته شده است، بر درخواست لغو حکم اخراج آقای نوری تاکید شده و آمده است که «کسری نوری از اول اسفند ۹۶ محبوس است و عملا امکان مراجعه به دانشگاه را ندارد».

دانشجویان امضاءکننده این نامه با اشاره به مفاد آیین نامه انضباطی دانشجویان به رئیس دانشگاه تهران گفته‌اند که در مورادی شبیه وضعیت آقای نوری، دانشگاه باید «نسبت به ادامه تحصیل دانشجو مساعدت» کند ولی در عوض اقدام به اخراج او کرده است.

کسری نوری، درویش گنابادی و از مدیران وب‌سایت «مجذوبان نور»، روز اول اسفند ۹۶، در جریان واقعه گلستان هفتم به همراه صدها تن دیگر از دراویش بازداشت و پس از مدتی با حکم دادگاه انقلاب تهران، به ۱۲ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال محرومیت‌ از فعالیت‌های اجتماعی و تبعید به شهرستان «ثلاث باباجانی» در استان کرمانشاه محکوم شد.

آقای نوری که از ابتدای بازداشت تاکنون بدون مرخصی در زندان به سر می‌برد، در طول این مدت امکان مراجعه به دانشگاه نداشته و این وضعیت سبب شده که مسئولان دانشگاه تهران اقدام به اخراج او کنند.

خبر اخراج آقای نوری را هفته گذشته پویا نوری، برادر این زندانی، در توئیتر منتشر کرد و نوشت که دانشگاه تهران آبان پارسال نامه اخراج این زندانی را داده است.

پس از بازتاب گسترده این خبر در شبکه‌های اجتماعی، محمدعلی زارع، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران، با تایید این موضوع که کسری نوری به دلیل عدم ثبت نام اخراج شده، گفت کسری نوری باید مدارک زندان بودن خود را ارائه دهد.

به گفته این مقام‌های دانشگاه تهران، اگر کسری نوری مدارکی که دلیل عدم مراجعه او برای ثبت‌‌نام را نشان دهد، به دانشگاه ارائه دهد، «ثبت‌نام او قابل انجام است».

معاون دانشگاه تهران توضیح نداده که اگر چنین رویه‌ای ممکن است، چرا مسئولان دانشگاه تهران پیش از اخراج این دانشجوی زندانی، برای تماس با او و درخواست چنین مدارکی اقدام نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *