ادامه صعود نرخ ارز پس از اعلام نتایج انتخابات ایران؛ دلار به بالاترین حد در ۷۲ روز گذشته رسید

By | ۱۴۰۰-۰۴-۰۸

قیمت فروش دلار در بازار آزاد تهران طی ۹ روزی که از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران گذشته، ۴.۸ درصد افزایش یافته است؛ این در حالی است که طی همین مدت نرخ رسمی عرضه دلار توسط بانک مرکزی ایران تنها ۳.۳ درصد بالا رفته است.

بانک مرکزی ایران روز دوشنبه بهای عرضه دلار در سامانه رسمی صرافی‌های تحت نظارت خود را به ۲۴ هزار و ۴۲۸ تومان افزایش داد که در مقایسه با نرخ رسمی اعلام شده در معاملات روز ۲۹ خرداد ۷۹۱ تومان بالاتر بود. همزمان نرخ آزاد فروش دلار نیز در بازار تهران به ۲۴ هزار و ۷۷۰ تومان رسید که در مقایسه با نرخ روز اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، هزار و ۱۵۰ تومان گران‌تر بود.

بدین ترتیب نرخ آزاد دلار در پایان داد و ستدهای روز دوشنبه به بالاترین سطح از ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) گذشته تا کنون رسید.

هر یورو نیز روز دوشنبه در بازار آزاد تهران ۲۹ هزار و ۵۸۰ تومان داد و ستد شد که ۷۰۲ تومان بالاتر از نرخ رسمی اعلام شده توسط بانک مرکزی ایران بود.
در پی افزایش نرخ دلار در بازار تهران و با وجود کاهش قیمت جهانی طلا، بهای هر قطعه تمام سکه طلا در بازار تهران ۷۰ هزار تومان بالا رفت و به ۱۰ میلیون و ۶۸۸ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با روز یکشنبه هفت هزار و ۲۰۰ تومان بالاتر بود.
هر اونس طلا نیز در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یک دلار و ۸۰ سنتی را تجربه کرد و هزار و ۷۷۹ دلار و ۷۰ قیمت خورد.
یورونیوز:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *