اعتراض‌های سراسری پزشکان و دانشجویان پزشکی در چند شهر ایران 

By | ۱۴۰۰-۰۴-۰۹

گروه‌هایی از پزشکان و دانشجویان پزشکی در برخی شهرها از جمله تهران، کرمان، مشهد، همدان، کرمانشاه، اصفهان، سنندج، شیراز و یاسوج تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس گزارش‌ها و تصاویر منتشر‌شده در رسانه‌های اجتماعی، معترضان روز سه‌شنبه ۸ تیر، مقابل دانشگاه‌های علوم پزشکی این شهرها تجمع کردند.

حاضران در این تجمع‌ها شعارهایی از جمله «پزشکان عمومی،‌ قربانی منافع عمومی»، «‌وزیر بی‌لیاقت، استعفا استعفا» و «نه به استثمار پزشکان» سر دادند.

آن‌ها به «نادیده گرفته شدن حقوق»، «بی‌توجهی به سلامت مردم»، «گسترش فساد در بخش مرتبط با سلامت» و «تخلف‌های گسترده وزارت بهداشت» اعتراض دارند.

معترضان همچنین خواستار آن شده‌اند که دوران اینترنی و رزیدنتی مشمول قانون کار شود. پرداخت مالیات عادلانه نیز از دیگر خواسته‌های معترضان است.

پیش‌تر در بیانیه‌ای که برای این اعتراض سراسری صادر شد، آمده بود: «ما امتحان خود را پس داده‌ایم چه در زمان جنگ چه در زمان کرونا، راه‌های اعتراضی چون نامه‌نگاری و جمع‌آوری امضا را انجام داده و اعتراضمان را به گوش مسئولان رساندیم اما منفعت شخصی و فساد در لایه‌های مختلف مرتبط با سلامت مانع از برقراری عدالت شده است.»

هم‌زمان با اعتراض‌های سراسری پزشکان و دانشجویان پزشکی، در روزهای اخیر کارگران صنعت نفت و همچنین دامداران نیز که به وضعیت کاری خود معترض‌اند، دست به تجمع‌ و اعتصاب زده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *