افزایش تقاضا برای اتوبوس دربستی به مقصد ارمنستان «برای تزریق واکسن»

By | ۱۴۰۰-۰۴-۱۳
رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل مسافری از افزایش تقاضا برای خرید بلیت اتوبوس یا کرایه اتوبوس دربستی به مقصد جلفا در مرز ایران و ارمنستان خبر داد.

احمدرضا عامری روز شنبه، ۱۲ تیر، همچنین به خبرگزاری ایلنا گفت که این افزایش تقاضا پس از آن رخ داده است که ارمنستان اعلام کرد به طور رایگان به گردشگران واکسن کرونا می‌زند.

به گفته آقای عامری، مقصد این اتوبوس‌ها شهر مرزی ارمنستان «نوردوز» در جلفا است و کرایه هر اتوبوس از مبداء تهران بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.

به گفته رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل مسافری، در حال حاضر اتوبوس‌های ایرانی اجازه ورود به خاک کشورهای دیگر از جمله ارمنستان را ندارند، به همین دلیل افرادی که به قصد تزریق واکسن راهی ارمنستان می‌شوند، با اتوبوس‌های داخلی تا شهر نوردوز می‌روند و لب مرز با ناوگان ارمنی وارد خاک این کشور می‌شوند.

در همین حال برخی منابع غیررسمی می‌گویند که اتوبوس‌های آمبولانسی مستقر در مرز ارمنستان، واکسیناسیون را انجام می‌دهند و گردشگران با داشتن تست پی‌سی‌آر منفی، حق تزریق واکسن و حتی انتخاب نوع آن را دارند.

در هفته‌های گذشته علاوه بر ارمنستان، امارات متحده عربی و روسیه نیز از صدور مجوز برای تزریق واکسن به گردشگران خبر داده‌اند.

بیشتر شهروندان ایرانی با توجه به هزینه کم سفر به ارمنستان و رایگان بودن واکسن در این کشور، ترجیح می‌دهند که از طریق هوایی و زمینی به این کشور سفر کنند.

با توجه به خیز دوباره کرونا در ایران، روند کُند واکسیناسیون مورد انتقاد بسیاری از شهروندان است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۴ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۳۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۶۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۶ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۷۰۷ دُز رسیده است.

ایران حدود ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد؛ برای واکسیناسیون جمعیت کل کشور به ۱۶۰ میلیون دز و برای واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر دست‌کم به ۱۲۰ میلیون دز واکسن نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *