تهران در وضعیت قرمز کرونا؛ خروج از پایتخت ممنوع شد

By | ۱۴۰۰-۰۴-۱۶

روز سه‌شنبه ۱۴ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا به بیمارستان‌های تهران مراجعه کردند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران از افزایش شمار مبتلایان به این ویروس خبر داد.

علیرضا زالی روز سه‌شنبه ۱۵ تیرماه، گفت: «بیمارستان‌های تهران امروز ۱۴ هزار مراجع مبتلا به کرونا داشتند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر سرپایی درمان شدند و چهار هزار مورد به مراکز بهداشت مراجعه کردند.» او افزود: «تعداد زیادی از مراجعان اخیر که در بیمارستان‌ با آن‌ها مواجهیم، افراد یک خانواده‌اند.»

به گفته دکتر زالی، تهران در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و بیشتر شهرستان‌های استان تهران هم در همین وضعیت‌اند.»

از سوی دیگر، پلیس ایران اعلام کرده است که به دلیل وضعیت حاد شیوع کرونا در تهران، خروج از پایتخت ممنوع است. جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفته است با ترددهای غیرمجاز در شهرهای قرمز و نارنجی کشور شدیدتر برخورد خواهد شد.

به گفته تیمور حسینی، «با ورود به موج پنجم کرونا و اینکه حدود ۱۹۰ شهر کشور از نظر ابتلا به کرونا وضعیت نارنجی و قرمز دارند، پلیس راهور محدودیت‌های ترافیکی را اجرایی کرده است.»

او افزود: «با توجه به اینکه تهران جزو شهرهای قرمز محسوب می‌شود، لذا خروج از تهران به هر سمت ممنوع و محدود است و یک میلیون تومان جریمه دارد.»

استاندار تهران نیز روز سه شنبه  اعلام کرد که با تجمع بالای ۱۵ نفر در استان تهران به دلیل شیوع کرونا به شدت برخورد می‌شود.

انوشیروان محسنی‌بندپی با اشاره به خیز پنجم شیوع ویروس کرونا و برخورد با دستگاه‌های متخلف در مورد اجرای مصوبه ۷۰ درصدی دورکاری کارمندان گفت: هر دستگاه اجرایی که مصوبه ۷۰ درصدی دورکاری کارکنان را رعایت نکند، نقض قانون کرده است.

استاندار تهران تاکید کرد که تمام دستگاه‌های اجرایی و اصناف مکلف هستند که مصوبه ستاد ملی را در وضعیت قرمز کرونایی در استان تهران اجرا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *