آتش‌نشانی تهران: طی شش روز قطعی برق ۱۶۰۰ حادثه آسانسور در پایتخت اتفاق افتاد

By | ۱۴۰۰-۰۴-۱۸

جلال ملکی گفته که شش روز قطعی برق، «روزهای تاریخی برای سازمان آتش‌نشانی» بوده و افزوده است که به‌دلیل این مشکل، تعداد زیادی از شهروندان در آسانسورها مانده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از وقوع بیش از ۱۶۰۰ حادثه آسانسور در شش روز گذشته به دلیل نوسانات برقی و قطع برق در پایتخت خبر داد.

جلال ملکی گفته که این شش روز، «روزهای تاریخی برای سازمان آتش‌نشانی» بوده و افزوده است که به‌دلیل قطعی برق تعداد زیادی از شهروندان در آسانسورها مانده‌اند.

به گفته او، در یک ایستگاه آتش‌نشانی در حوالی میدان آزادی در یک روز فقط ۳۰ مورد عملیات برای حادثه آسانسور داشتند و یک ایستگاه در شرق تهران هم ۲۵ مورد.

قطع برق و کمبود آب در هفته‌های اخیر باعث بروز مشکلات زیادی در زندگی شهروندان ایرانی شده است.

با شروع تابستان به‌مرور قطع برق گسترش بیشتر یافت، به گونه‌ای که در چند روز اخیر به خاموشی‌های گسترده در سراسر ایران تبدیل شد و اعتراضاتی را هم در برخی شهرها برانگیخت.

اختلال در کار ادارات و کارگاه‌های کوچک، گرفتاری صدها نفر در آسانسور، اختلال در ترافیک، خراب شدن لوازم خانگی شهروندان، شکست قهرمانان شطرنج کشور در رقابت‌های جهانی آنلاین و احتمال از بین رفتن واکسن‌های کرونا در مراکز سلامت از جمله این مشکلات بوده است.

مسئولان جمهوری اسلامی شدت گرفتن خشکسالی، کمبود ده هزار مگاواتی برق و استخراج رمزارزها را از دلایل کمبود برق در روزهای اخیر اعلام کرده‌اند.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و رادیو فردا/ف.ق/ک.ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *