هک شدن سایت وزارت راه و شهرسازی؛ پایتان را از گلیم‌تان درازتر نکنید

By | ۱۴۰۰-۰۴-۲۰

استان‌وایر-  صبح روز شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰، وبسایت وزارت راه و شهرسازی ایران با پیام «پایتان را از گلیم‌تان درازتر نکنید» هک و از دسترس خارج شد.

قاسم بی‌نیاز، رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه با تایید این خبر گفت که این موضوع در حال بررسی است و وزارت راه به زودی در این باره اطلاعیه‌ای منتشر می‌کند.

وبسایت انصاف‌نیوز به نقل از منابعی در وزارت راه نوشته است که «بسیاری از فعالیت‌های جاری این وزارتخانه متوقف شده است.»

گزارش‌هایی نیز درباره وقوع اختلال یا حمله سایبری به بانک‌ها منتشر شده و خبرگزاری مهر هم از اختلال کوتاه «یکی دیگر از دستگاه‌های دولتی» خبر داده است.

روز گذشتنه وبسایت راه‌آهن ایران نیز هک و به دنبال آن گزارش‌هایی از آشوب بی سابقه در شبکه راه‌آهن منتشر شد. اما راه‌آهن چنین اختلالی را تکذیب کرد و گفت تاخیری در حرکت قطارها روی نداده است.

خبرگزاری فارس در خبری که بعدتر آن را از وب‌سایت خود حذف کرد، احتمال حمله سایبری به سیستم‌های کامپیوتری شرکت راه آهن را مطرح کرده بود.

این خبرگزاری در گزارش حذف‌شده خود، تصویری از صفحات اعلان اطلاعات قطارها منتشر کرده بود که روی آن عبارت «تاخیر زیاد به‌دلیل حملات سایبری» به‌همراه یک شماره تلفن دیده می‌شود.

برخی رسانه‌ها گفته‌اند  که این شماره مربوط به دفتر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران، پیش از این  در کانال تلگرام خود مطلبی همرسانی کرده و گفته بود: «تحرکات جدیدی توسط مهاجمان سایبری برای طراحی حملات سایبری با استفاده از این نقص، رصد و گزارش شده است.»

این رویدادها در حالی رخ می‌دهد که بامداد شنبه صدای انفجار مهیبی در شمال و شمال غربی تهران شنیده شد و بسیاری از شهروندان همزمان گفتند که علاوه بر شنیدن دو صدای انفجار به فاصله چند ثانیه، لرزش آن را نیز حس کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *