طوفان توییتری در حمایت از جامعه بهائیان و علیه نفرت پراکنی

By | ۱۴۰۰-۰۴-۲۵

جامعه جهانی بهائی از کاربران توییتر خواست تا علیه نفرت‌پراکنی، کارزار توییتری راه بیندازند. این جامعه می‌گوید با هشتگ ایران_بدون_نفرت باید به پروپاگاندای حکومت ایران علیه پیروان این دین اعتراض کرد.

حساب کاربری جامعه جهانی بهائی در توییتر خواستار اعتراض کاربران این شبکه اجتماعی به “نفرت‌پراکنی و پروپاگانداری” حکومت ایران شد.

این نهاد تصریح کرد نفرت‌پراکنی و پروپاگاندای حکومت ایران علیه بهائیان به مراحل جدیدی وارد شده و میزان و وسعت آن به شدت افزایش یافته است.:

جامعه جهانی بهائی با اشاره به اینکه “نگذاریم تاریخ تکرار شود”، از کاربران توییتر خواسته تا از هشتگ “#ایران_بدون_نفرت” استفاده کنند: «به ما بپیوندید طوفان توییتری، پنجشنبه ۲۴ تیر، ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ شب به وقت تهران.»

پیش از این دفتر جامعه جهانی بهائی در ژنو، روز پنجشنبه ۱۷ تیر (هشتم ژوئیه) در بیانیه‌ای خطاب به سازمان‌های بین‌المللی خواست تا در برابر “کارزار نفرت‌پراکنی علیه بهائیان” و “پروپاگاندای حکومت” علیه آنان از جمهوری اسلامی بازخواست کنند.

این نهاد گفت در ماه‌های اخیر این کارزار که “بیش از چهار دهه قدمت دارد به مراحل جدیدی وارد شده و پیچیدگی و میزان آن به شدت افزایش یافته است”.

آنها به عنوان نمونه به یکی از آخرین موارد فشار حکومت ایران به بهائیان برای دفن درگذشتگان خود در گورهای دسته‌جمعی زندانیان سیاسی اعدام‌شده در سال ۱۳۶۷ (گورستان خاوران) اشاره کرده‌اند.

جامعه جهانی بهائی همچنین نوشت افزایش تبلیغات حکومت ایران علیه بهائیان “نگرانی‌های جدیدی” برای آنان ایجاد کرده است، زیرا به گواه تاریخ “نقض شدید و فاحش حقوق بشر اغلب در فضایی آمیخته به نفرت و دروغ‌پراکنی صورت می‌گیرد”
دویچه‌وله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *