منوچهر بختیاری به سه سال و نیم زندان محکوم شد

By | ۱۴۰۰-۰۴-۲۵

پدر پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ اعلام کرده که به دلیل دادخواهی‌هایش به ۳ سال و نیم زندان، ۲ سال و نیم تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از محکومیت خود به ۳ سال و نیم زندان “به جرم دادخواهی” و پیگیری پرونده کشته شدن پسرش خبر داد.

او که پسرش در اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ کشته شد در تماس با خانواده خود گفته است علاوه بر این به ۲ سال و نیم تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور نیز محکوم شده است.

بر اساس فایل صوتی این تماس تلفنی، او این حکم را “ناعادلانه” تلقی کرده و گفته است که در جریان رسیدگی به پرونده خود از داشتن وکیل بی‌بهره بوده و از زمان برگزاری جلسات نیز اطلاعی نداشته است.

منوچهر بختیاری آخرین بار روز نهم اردیبهشت سال جاری در منزل شخصی‌اش در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

او که بارها به نحوه رسیدگی به پرونده کشته شدن پسرش اعتراض کرده پیش از این نیز بارها بازداشت و چندی بعد آزاد شده بود.

منوچهر بختیاری می‌گوید که در حال حاضر در زندان کرج به‌سر می‌برد.

پویا بختیاری در ۲۵ آبان‌ماه سال ۹۸ در اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بنزین در مهرشهر کرج از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. او هنگام مرگ ۲۷ سال داشت.

در حالی که خبرگزاری رویترز شمار کشته‌شدگان اعتراضات آبان را یک‌هزار و ۵۰۰ نفر خوانده عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران این تعداد را بین ۲۰۰ تا ۲۲۵ نفر اعلام کرده است.

صدها نفر نیز در این اعتراضات بازداشت شده‌اند که تعدادی از آن‌ها حکم زندان و اعدام گرفته‌اند. جمهوری اسلامی تا کنون آمار دقیقی از تعداد بازداشت‌شدگان ارائه نکرده است.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *