ششمین شب اعتراضات به بی‌آبی در خوزستان: دست‌کم دو معترض جوان در ایذه کشته شدند

By | ۱۴۰۰-۰۴-۳۰

در ششمین شب اعتراضات شهرهای خوزستان به بی‌آبی، سه‌شنبه شب مردم شهرهای اهواز، ایذه، سوسنگرد، شوشتر، خرمشهر، آبادان، بهبهان، رامشیر، ویس، دارخوین، ماهشهر، و مناطقی از دزفول تظاهرات کردند و با کشته شدن دست‌کم دو معترض در ایذه شمار کشته‌شدگان اعتراضات به بی‌آبی در خوزستان به پنج نفر رسید.

در جریان اعتراضات سه‌شنبه شب ایذه دست‌کم دو جوان معترض به نام‌های هادی بهمنی و محمد عبداللهی در اثر شلیک نیروهای امنیتی کشته شدند.

کشته شدن یک معترض دیگر در ایذه نیز گزارش شده است ولی ایران اینترنشنال هنوز نمی‌تواند مستقلا این خبر را تایید کند.

منابع محلی در ایذه گفتند که شماری از مردم معترض که در جریان اعتراضات سه‌شنبه شب در این شهر با تیراندازی نیروهای انتظامی و امنیتی مجروح شده‌اند، به دلیل نگرانی از بازداشت، به بیمارستان مراجعه نکرده و جایی برای درمان‌ ندارند.

ویدیوی رسیده به ایران اینترنشنال نیز حاکی از وضعیت آشفته بیمارستان ایذه در پی حمله ماموران به گروهی از معترضان است.

علاوه بر دست‌کم دو کشته در ایذه، محمد کروشات یک جوان اهل کوی علوی اهواز نیز که در جریان اعتراضات دوشنبه شب در اثر اصابت گلوله مجروح شده بود، روز سه‌شنبه بیست و نهم تیر، در بیمارستان جان خود را از دست داد.

پیشتر نیز مصطفی نعیماوی در جریان اعتراضات شادگان و قاسم خضیری در اعتراضات محله کانتکس اهواز در اثر شلیک نیروهای امنیتی کشته شده بودند.

به این ترتیب تاکنون دست‌کم پنج نفر از جوانان معترض در شادگان، اهواز و ایذه در جریان شش شب اعتراض به بی‌آبی با شلیک نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شده‌اند.

ششمین شب اعتراضات به بی‌آبی

در ششمین شب اعتراضات مردم خوزستان به بی‌آبی، سه‌شنبه شب مردم در لشکرآباد و کوی علوی، حی الثوره، اهواز به خیابان آمده و تظاهرات کردند.

گزارش‌‌ها و ویدیوهایی ارسالی از برخورد شدید یگان ویژه و نیروهای امنیتی با مردم معترض در این دو منطقه شهر اهواز است. به گفته منابع محلی، نیروهای امنیتی در کوی علوی به خانه‌های مردم نیز گاز اشک‌آور شلیک کرده‌اند.

این درحالی است که در ویدیویی که برای ایران اینترنشنال ارسال شده، یکی از معترضان در کوی علوی اهواز خطاب به نیروهای انتظامی و امنیتی می‌گوید: «ما با دست خالی و مسالمت‌آمیز اعتراض کردیم، به سمت ما گاز اشک‌آور و گلوله شلیک نکنید.»

مردم سوسنگرد نیز سه‌شنبه شب در ششمین شب اعتراضات به بی‌آبی در خیابان‌های این شهر تظاهرات کردند. به گفته منابع محلی نیروهای یگان ویژه و بسیج در چند منطقه از سوسنگرد معترضان را مورد حمله قرار داده و چند نفر از مردم معترض در این حملات زخمی شدند.

حملات یگان ویژه به مردم معترض در سوسنگرد تا ساعات بامدادی چهارشنبه ادامه داشت. در ویدیویی که به دست ایران اینترنشنال رسیده، یکی از شهروندان معترض در سوسنگرد، تاکید کرد که «ما کاملا مسالمت‌آمیز اعتراض کردیم و حتی شعار سیاسی ندادیم ولی برای ما کمین گذاشتند و به سمت ما تیراندازی کردند».

این درحالی است که ویدیوهایی از شلیک‌های پیاپی نیروهای یگان ویژه، نزدیک شدن‌ و حمله و درگیری آنها با تعدادی از مردم معترض در سوسنگرد منتشر شده است و به گفته شاهدان عینی یگان ویژه علاوه گاز اشک‌آور با تفنگ ساچمه‌ای به مردم شلیک کرد.

مردم شهرهای خرمشهر و آبادان نیز در ششمین شب اعتراضات به بی‌آبی، تظاهرات کردند. به گفته منابع محلی، نیروهای امنیتی و یگان‌ ویژه در دقایق نخست پس از آغاز اعتراضات در این دو شهر با برخورد شدید از جلوگیری تجمع پرشمار جلوگیری کردند.

مردم رامشیر نیز سه‌شنبه شب نیز بار دیگر در همراهی با اعتراضات دیگر شهرهای خوزستان به تظاهرات خیابانی پرداختند.

از سوی دیگر، مردم بهبهان، نیز در ششمین شب اعتراضات شهرهای خوزستان به بی‌آبی، ضمن تظاهرات خیابانی به نشان اعتراض پل مارون را بستند.

در شهر دارخوین، شهرستان شادگان، نیز جمعی از مردم این شهر سه‌شنبه شب به خیابان آمدند و ضمن حمایت از اعتراضات دیگر شهرها به بی‌آبی با شعارهایی  چون «نه به کوچ اجباری» تظاهرات کردند.

شهر دزفول در شمال خوزستان نیز سه‌شنبه شب شاهد اعتراضات پراکنده مردم در چند محله و استقرار نیروهای انتظامی و امنیتی بود و گزارش شده که نیروهای امنیتی کوی مدرس شهر دزفول به معترضان شلیک کرده‌اند.

جمعی از مردم بندر استراتژیک ماهشهر و شهرک‌های آن نیز در جریان اعتراضات سه‌شنبه شب تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

از سوی دیگر، فریدون بندری، سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر، سه‌شبه شب از کشته شدن یک مامور یگان امداد نیروی انتظامی در شهرک طالقانی ماهشهر در جریان دیگری با معترضان خبر داد.

سرپرست فرمانداری ماهشهر گفت که «این مامور یگان امداد» طی درگیری با «اغتشاشگران در شهرک طالقانی» ماهشهر کشته شده و یک مامور دیگر نیز مجروح شده است.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *