نخستین مدال طلای المپیک توکیو برای جواد فروغی

By | ۱۴۰۰-۰۵-۰۲

کاروان ورزشی ایران در نخستین روز پس از گشایش بازی‌های المپیک تابستانی توکیو به اولین مدال طلا دست یافت. جواد فروغی در ماده ۱۰ متر تپانچه رشته تیراندازی قهرمان المپیک شد.

نخستین مدال طلای المپیک ۲۰۲۱ توکیو برای ورزش ایران به طور غیرمنتظره رقم خورد. جواد فروغی موفق شد در فینال رقابت‌های رشته تیراندازی در ماده ۱۰ متر تپانچه بر حریفان خود از کشورهای آلمان، هند، چین، اوکراین، کره و صربستان پیروز شود.

مدال طلای جواد فروغی به عنوان یک دستاورد تاریخی در ورزش ایران ب‍ه شمار می‌رود. این نخستین مدال المپیک در تاریخ ورزش تیراندازی ایران است. جواد فروغی که ۴۱ سال سن دارد و در شغل اصلی خود به عنوان پرستار و عضو کادر درمان در بیمارستان فعال است، تازه از سن ۳۰ سالگی فعالیت خود را در ورزش تیراندازی آغاز کرده است.

این ورزشکار افتخارآفرین ورزش ایران در مورد حضور خود در عرصه رشته ورزش تیراندازی می‌گوید: «من تیراندازی را در طبقه منفی دو بیمارستان، به صورت کاملا اتفاقی شروع کردم. برای اولین بار سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تپانچه بادی را به من نشان دادند تا تیراندازی کنم. در همان تجربه اول حدود امتیاز ۸۵ زدم و کسی که مسئول بود از من خواست تا پیگیر باشم. تشویق او سرانجام باعث شد تا سراغ تیراندازی بروم و این ورزش را شروع کردم.»

جواد فروغی با مدال طلای المپیک در دستجواد فروغی با مدال طلای المپیک در دست

جواد فروغی که اهل شهر ایلام و زاده شهرستان دهلران است، در ماه‌های اخیر همچنین به دو مقام قهرمانی جهان نیز دست یافت و مدال طلای جام‌های جهانی هند و کرواسی را از آن خود کرد.

تیم ملی تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو، از  ۶ ورزشکار در ماده‌های تفنگ و تپانچه تشکیل شده است. فاطمه کرم‌زاده، آرمینا صادقیان، مهیار صداقت، هانیه رستمیان و نجمه خدمتی دیگر ملی‌پوشان تیراندازی ایران در المپیک توکیو هستند.

پیش از کسب مدال طلا توسط جواد فروغی، فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان در ماده تفنگ بادی زنان در رده های ۲۳ و ۳۰ ایستادند. در سومین روز از این رقابت‌ها، مهیار صداقت در ماده تفنگ بادی مردان و هانیه رستمیان در ماده تپانچه بادی زنان، در روز ۳ مرداد به میدان می‌روند.

گفتنی است که نجمه خدمتی نیز از بخت‌های کسب مدال برای ایران محسوب می‌شود. این ورزشکار که در ماده تفنگ بادی ده متر فعال است، سابقه قهرمانی در بازی‌های آسیایی و حضور در فینال رقابت‌های جهانی را در فهرست کامیابی‌های خود دارد.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *