نخستین پیروزی کیمیا علیزاده، مقابل جمهوری اسلامی در المپیک

By | ۱۴۰۰-۰۵-۰۳

«کیمیا علیزاده» دختر تکواندوکار ایرانی که زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک و تحت نام تیم «پناهجویان» وارد رقابت‌های المپیک شده است، در نخستین گام «ناهید کیانی» دختر تکواندوکار ایران را شکست داد.

روز سوم بازی‌های المپیک برای ورزشکاران ایران با مبارزه ناهید کیانی نماینده ایران در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم مسابقات تکواندوی زنان با کیمیا علیزاده، دارنده تنها مدال تاریخ ورزش زنان ایران در المپیک آغاز شد.

مبارزه دو ورزشکار در راند نخست با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید. در راند دوم کیمیا علیزاده با کسب ۴ امتیاز و از دست دادن یک امتیاز، با نتیجه ۷ بر ۴ پیش افتاد. راند سوم مسابقه نیز با وجود بازی تهاجمی ناهید کیانی، با موقعیت سنجی کیمیا علیزاده همراه بود. در نهایت کیمیا علیزاده نخستین دیدار خود در المپیک را با نتیجه ۱۸ بر ۹ با پیروزی پشت سر گذاشت. به این ترتیب کیمیا علیزاده دختر تکواندوکار ایران، نخستین پیروزی خود در المپیک زیر پرچمی غیر از ایران را مقابل یک ایران کسب کرد.

پس از پایان مبارزه، کیمیا علیزاده به سراغ مهرو کمرانی مربی سابق خود «ناهید کیانی» رفت و او را در آغوش گرفت.

هیچ یک از دو ورزشکار پس از مسابقه هیچ‌کدام حاضر به گفت‌وگو با رسانه‌ها نشدند.

پیش از این دیدار، خبرگزاری تسنیم در برنامه خود برای حریفان ورزشکاران ایرانی در روز سوم رقابت‌های المپیک، نام کیمیا علیزاده را حذف کرده بود. همچنین در جریان این دیدار، صداوسیما از عباراتی مانند «خائن» و «وطن‌فروش» در مورد کیمیا علیزاده استفاده کرد. همچنین «محمدرضا منصوریان» مجری و گزارشگر صدا و سیما از کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل بازی دادن به کیمیا علیزاده انتقاد کرد و مدعی شد این کمیته بین‌المللی به دلیل اجازه دادن به خانم علیزاده برای شرکت در این مسابقات، «سیاست‌زده» است. «بهزاد کاویانی» گزارش‌گر صداوسیما نیز بارها کیمیا علیزاده را با عنوان «خائن به کشور» معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *