نام شهرهای ایران که زیر پوشش استارلینک قرار دارد

By | ۱۴۰۰-۰۵-۰۹

اینترنت ماهواره‌ای پدیده جدیدی نیست و اکنون نیز شرکت‌هایی نظیر ویاست و هیوزنت این خدمات را ارائه می‌دهند و برای نمونه، هیوزنت ۱/۳ میلیون مشترک در امریکا دارد.

اکنون اما؛ استارلینک قرار است جهانی باشد و ازلحاظ تئوری قابلیت سرویس‌دهی- جغرافیایی خاصی را دربرنخواهد داشت و فراگیر است.

استارلینک باتوجه‌به تعداد ماهواره‌ها، پهنای باند گسترده‌تری خواهد داشت و درنتیجه به کاربران بسیار بیشتری سرویس ارائه خواهد شد.

استارلینک سرعت بسیار بیشتر و تأخیر بسیار کم‌تری نسبت به دیگر اینترنت‌های ماهواره‌ای را قرار است دارا باشد.

تا پیش از پروژهٔ استارلینک، نزدیک به ۱۵۰۰ ماهوارهٔ فعال در مدار زمین وجود داشت. ولی اکنون، اسپیس ایکس قرار است بیش از ۲۵ برابر کل ماهواره‌های کنونی در مدار زمین، ماهواره به فضا بفرستد.

استارلینک تنها پروژهٔ اینترنت ماهواره‌‌یی در حال گسترش نیست و رقبای استارلینک که از لحاظ نظری می‌توانند سرویس اینترنت قابل مقایسه‌یی ارائه دهند؛ وان وب و پروژه‌ی کایپر آمازون است و قطعا شرکت‌های دیگری نیز افزوده خواهند شد.

رئیس و مدیر ارشد عملیاتی اسپیس ایکس پیشتر گفته بود که شرکتش قصد شکستن قوانین کشورها را ندارد و به‌همین جهت، کشور به کشور و دولت به دولت برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌یی درحال مذاکره هستند!

ایلان ماسک در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ برابر با ۱۴ مارس ۲۰۲۱ در پاسخ به توییت یک کاربری ایرانی دربارهٔ امکان استفادهٔ ایرانیان از اینترنت ماهواره‌یی استارلینک نوشت: «تا جایی که بتوانیم پشتیبانی می‌کنیم»

آدرس استارلینک https://www.starlink.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *