گزارشی از بازداشت تعدادی از اعضای خانواده جان باختگان اعتراضات آبان ۹۸ در تهران

By | ۱۴۰۰-۰۵-۱۰

عصر جمعه ۸ مردادماه در پی برگزاری تجمع اعتراضی، جمعی از مادران و دیگر اعضای خانواده جان‌باختگان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ بازداشت و ساعات پایانی شب گذشته پس از ساعتها جابجایی و تهدید آزاد شدند. بازداشت این شهروندان با ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰، در پی تجمع اعتراضی جمعی از مادران و دیگر اعضای خانواده جان باختگان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ بازداشت شدند.

ساعت ۱۲ ظهر روز جمعی از خانواده‌های جان‌باختگان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸، با در دست داشتن پلاکارد و تصاویری از فرزاندانشان در میدان آزادی تهران دست به تجمع اعتراضی زدند. آنها در جریان این تجمع ضمن دادخواهی خون فرزندانشان از اعتراضات مردم خوزستان نیز حمایت کردند. در جریان این تجمع، تعدادی از شرکت کنندگان از جمله سکینه احمدی مادر ابراهیم کتابدار به همراه پسرش علی کتابدار و فرزند دیگرش، همچنین محبوبه رمضانی مادر پژمان قلی پور، مهناز کریمی مادر وحید دامور، صدیقه تورانی مادر فرهاد مجدم، فیروزه معظمی گودرزی مادر رضا معظمی گودرزی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

یک منبع مطلع از نحوه بازداشت این شهروندان در این خصوص به هرانا گفت: «آنها را ساعت ۴ و نیم در متروی صادقیه بازداشت شدند. از آنجا ابتدا به پاسگاه زیرزمین مترو صادقیه و بعد به پایگاه ۲ جنت آباد و نهایتا ساعت ۶ و نیم عصر به بازداشتگاه وزرا منتقل کردند. حوالی ۱۱ الی ۱۲ شب پس از ساعت ها تهدید و جابجایی به تدریج آزاد شدند.»

این منبع با بیان اینکه بازداشت آنها با بی احترامی و ضرب و شتم از سوی ماموران همراه بوده است عنوان کرد: «خانم کریمی را در حالیکه حالش بد بود را روی زمین کشیده و با خود بردند. ماموران همچنین دوربین شهروندان حاضر در مترو که درحال فیلمبرداری بودند را از آنها گرفتند. مامورین همچنین در زمان بازداشت و ضرب و شتم برادر ابراهیم کتابدار، از گاز اشک‌آور استفاده کردند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *