فاجعه کرونا: حفر گورهای دستجمعی در برخی شهرستان‌ها

By | ۱۴۰۰-۰۵-۱۲

روزنامه ایران٬ وابسته به دولت٬ خبر از حفر گورهای دستجمعی در برخی شهرستان‌ها داد و نوشت: «ظرفیت آرامستان ها جوابگوی این میزان فوتی ها در برخی استان ها نیست. دیروز نیز تصاویری از استان کرمان در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد کار به حفر گور دسته جمعی رسیده است.»

کرونا در حالی سیستم سلامت کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است که آمارهای غیر رسمی مبتلایان و فوتی‌ها بیش از آمارهای روزانه وزارت بهداشت است چون در آمار وزارت بهداشت، فقط بیماران دارای تست پی‌سی‌آر مثبت جزو آمار رسمی ابتلا و فوتی‌های کرونا محسوب می‌شوند.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت نیز با تایید این موضوع گفت که آمارهای واقعی ابتلا و فوتی‌های کرونا قطعا بیشتر از آمار رسمی است.

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد که برخی افراد یا تست کرونا نمی‌دهند یا تست‌ کرونا نیز بین ۳۰ تا ۵۰ درصد منفی کاذب می‌شود درحالی که آمار ابتلا و فوتی مبنی بر تست پی‌سی‌آر است و به همین دلیل علاوه بر آمار فوتی‌ها، آمار واقعی بستری‌ها نیز ممکن است حتی دو برابر رقم اعلامی باشد.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه پس از هفت هفته همچنان همه شاخص‌های کرونایی افزایشی است، گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته در استان تهران ۱۲۰ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان‌باختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *