خامنه‌ای حکم ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی را امضا کرد

By | ۱۴۰۰-۰۵-۱۲

رئیسی گفت که بسیار متاسف است که نتوانسته دست خامنه‌ای را ببوسد

مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی برگزار شد. در ابتدای این مراسم، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، گزارشی از نحوه برگزاری انتخابات اعلام کرد.

علی خامنه‌ای در حکم ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی او را دنشمندی فرزانه با «سوابق درخشان» خطاب کرد. احتمالا این پاسخ علی خامنه‌ای است به انتقادها از نقش ابراهیم رئیسی در اعدام و سرکوب گروه‌های سیاسی و معترضان عادی در چهار دهه گذشته و حضور او در هیات مرگ تابستان ۱۳۶۷.

رهبر جمهوری اسلامی در متن حکمش از رئیسی خواست تا سیاست تقویت ارزش ریال را در اولویت خود قرار دهد.

ابراهیم رئیسی پس از دریافت حکم ریاست‌جمهوری‌اش ابراز تاسف کرد که نتوانسته دست علی خامنه‌ای را ببوسد.

رئیسی در سخنانش گفت که ریاست‌جمهوری‌اش را در حالی آغاز می‌کند که اقتصاد در وضعیت بسیار بدی است و با کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است. او گفت که در روز ۲۸ خرداد مردم به او رای داده‌اند تا او و دولتش رویه‌های کنونی دولت را تغییر دهد و با فساد مبارزه کند.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با کمترین میزان شرکت در چهار دهه گذشته روبه‌رو بود و بنا بر آماری که وزارت کشور اعلام کرده است کمتر از ۵۰ درصد از واجدین شرایط رای دادند.

سخنان ابراهیم رئیسی پس از دریافت حکم ریاست‌جمهوری‌اش مانند چند سخنرانی آخر خامنه‌ای، پر از حمله به حسن روحانی و دولتش بود. او گفت برخلاف قبل مسائل کشور را به مذاکره گره نخواهد زد. با این حال نخستین پرونده روبه‌روی او دور هفتم مذاکرات وین است که ممکن است پرونده احیای برجام را برای همیشه مختومه کند.

علی خامنه‌ای نیز در سخنان خود گفت که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ «توطئه تحریم» اتفاق افتاد و افرادی در داخل با این توطئه همراهی کردند. به‌نظر می‌رسد مشارکت بسیار پایین در انتخابات زخمی گشوده برای رهبر جمهوری اسلامی است که وقوع آن را با «کرونا» و «توطئه دشمنان» توجیه می‌کند.

او از رئیسی و مجلس شورای اسلامی خواست تا در روند تشکیل دولت تسریع کنند.
ایندیپندنت فارسی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *