آتش‌سوزی در پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر

By | ۱۴۰۰-۰۵-۱۳

در ادامه آتش‌سوزی‌های سریالی در ایران، فریدون بندری، فرماندار ماهشهر گفت که صبح امروز در یکی از پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر «امام خمینی» آتش‌سوزی رخ داد.

به گزارش «همشهری»، سه‌شنبه 12 مرداد، بندری اعلام کرد که «آتش در یک انبار ضایعات شیمیایی شرکت هامور واقع در سایت یک این منطقه از ساعت 6:30 صبح آغاز و ساعت 7:30 توسط آتش نشانان مهار شد.»

میزان خسارات در این حادثه گزارش نشده است و علت این آتش‌سوزی نیز مشخص نیست.

فرماندار ماهشهر افزود که این شرکت «نیمه فعال بوده» و کسی در این شرکت نبود و این حادثه «خسارت جانی نداشت» اما علت وقوع حادثه در دست بررسی است.

گفتنی‌ است، چهارشنبه 23 تیر، انبار پتروشیمی امیرکبیر نیز دچار آتش‌سوزی شده بود.

کارخانجات، پالایشگاه‌ها و شرکت‌های ایرانی طی چند سال اخیر به طور مکرر و پیوسته دچار حوادث آتش‌سوزی می‌شوند که در بیشتر موارد مقامات مسئول علت این حوادث را اعلام نمی‌کنند.

عمده‌ترین این حوادث در ماه‌های اخیر آتش‌سوزی پالایشگاه تهران، صنایع شیمیایی نارگستر سپاهان و کارخانه تولید پهپاد (هسا) در اصفهان بوده است.

پس از حادثه کارخانه «هسا»، روزنامه «گاردین» چاپ بریتانیا نوشت، حادثه انفجار در کارخانه تولید هواپیماهای بدون سرنشین «هسا» در شاهین شهر اصفهان، با تهدیدات اخیر اسرائیل مرتبط است.

بنا به این گزارش، چند روز پس از اعلام اسرائیل مبنی بر اینکه ایران پهپاد در اختیار حماس در غزه گذاشته، کارخانه تولید پهپاد (هسا) در اصفهان، دچار انفجار بزرگی شده و 9 نفر زخمی شده‌اند.

روز گذشته نیز اسرائیل با متهم کردن ایران در حمله به نفتکش «مرسر استریت» که هفتم مرداد در دریای عرب مورد هجوم پهپادی قرار گرفت، تهدید کرد پاسخ قاطعی به این هجوم خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *