انتقاد تند رئیس کمیته اپیدمیولوژی از آمارهای وزارت بهداشت: چرا همه ۹۱۲۱۰  که واکسن زدند به بیمارستان مراجعه کرده اند و همگی بستری شده اند

By | ۱۴۰۰-۰۵-۲۸
 انتقاد تند رئیس کمیته اپیدمیولوژی از آمارهای وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون: چطور ممکن است از ۹۱۲۱۰ نفری که نوبت اول واکسن را دریافت به بیمارستان مراجعه کرده اند همگی بستری شده باشند؟
 حمید سوری  رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی در نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت، به‌تندی از اطلاعات آماری که مرکز آمار وزارت‌بهداشت درباره اجرای واکسیناسیون کرونا در ایران منتشر کرده، انتقاد کرده و نوشته:
تحلیل آمار در حیطه فعالیت آن مرکز نیست و تحلیل اطلاعات سلامت باید توسط متخصصان رشته‌های مرتبط با زمینه‌های علوم زیستی به ویژه گروه های مرتبط با اپیدمیولوژی انجام شود.
انتشار نامه‌ای در سطح جامعه با مضمون غیرعلمی به شکل مستقیم یا با واسطه، که هنوز در کمیته‌های علمی تایید نشده، خلاف مصلحت جامعه و تدبیر در مدیریت اپیدمی کرونا است.
گرچه تحلیل اپیدمیولوژی داده‌های مرتبط و تعریف شده‌ای اپیدمی می‌تواند برای سیاست گذاری و گاه برای تنویر افکار عمومی مفید باشد ولی نتیجه گیری غیر علمی و غیر تخصصی از یافته‌های خام، بویژه در شرایط کنونی می‌تواند موجب اثر مخرب بر استقبال مردم از واکسیناسیون حداکثری باشد.
اشکالات اساسی روش‌شناسی در نامه مذکور و ابهامات متعدد، تحلیل داده‌ها را دچار سوگیری و خطا کرده است.
چطور ممکن است از ۹۱۲۱۰ نفری که نوبت اول واکسن را دریافت به بیمارستان مراجعه کرده اند همگی بستری شده باشند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *