سند محرمانه ارسالی گروه هکری عدالت علی؛ مقام‌های زندان اوین در بهمن ۹۸ نگران حمله معترضان به زندان بودند

By | ۱۴۰۰-۰۶-۰۸

بر اساس سند محرمانه‌ای که گروه هکری «‌عدالت علی» به ایران اینترنشنال ارسال کرده،  سرپرست حفاظت و اطلاعات زندان اوین در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در نامه‌ای به سرپرست این زندان با اشاره به اعتراضات آبان و سقوط هواپیمای اوکراینی نسبت به گسترش اعتراض‌ها به اماکن قوه‌قضاییه از جمله زندان اوین ابراز نگرانی کرده بود.

اصل سند را در انتهای گزارش بخوانید

غلامرضا محمدی، سرپرست حفاظت و اطلاعات زندان اوین در نامه خود خواهان تشدید اقدام‌های حفاظتی و تدابیر امنیتی برای جلوگیری از نفوذ معترضان شده بود.

سرپرست حفاظت و اطلاعات زندان اوین در این نامه خواستار کنترل محسوس و غیرمحسوس مراجعین برای ممانعت از خرابکاری و یا حملات انتحاری شده است.

او با اشاره به احتمال انفجار خودروهایی در محدوده زندان اوین خواسته بود که از تردد وسایل مشکوک و ناشناس جلوگیری شود.

در این نامه همچنین خواسته شده که خودروهای سازمان زندان‌ها و همچنین سربازان زندان با لباس سربازی در شهر تردد نکنند.

سرپرست حفاظت و اطلاعات زندان اوین تاکید کرده بود که باید از تردد افراد متفرقه به مراکز بایگانی و نگهداری اسناد و پرونده های قضایی جلوگیری شده و منافذی که احتمال تخریب و آتش سوزی وجود دارد مسدود شود.

«نصب یا رفع نقص سیستم های فنی و حفاظتی»، «توجیه پست های نگهبانی»،« افزایش بازدیدهای غیرمترقبه از عوامل یگان حفاظت»،«خودداری از تحویل گرفتن بسته در ساعات غیر اداری» و «جلوگیری از پارک و توقف وسایل نقلیه ناشناس» دیگر توصیه هایی است که رییس حفاظت و اطلاعات زندان اوین در این نامه مطرح کرده است.

در این نامه همچنین نوشته شده که «در زمان تجمع و اغتشاش در مقابل بازداشتگاه هدف حفظ مقر بوده و یگان حفاظت می‌بایست در این باره اقدامات لازم را انجام دهد.»

گروه هکری عدالت علی از حدود ۱۰ روز پیش ویدیو‌هایی متعددی از دوربین‌های مداربسته اوین منتشر کرده که نقض حقوق زندانیان و خشونت سیستماتیک علیه آنها را به نمایش می‌گذارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *