پارالمپیک توکیو؛ با قهرمانی زهرا نعمتی، ایران به ۹ طلا رسید

By | ۱۴۰۰-۰۶-۱۱

زهرا نعمتی، ورزشکار ایرانی به مدال طلای ریکرو انفرادی تیراندازی با کمان پارالمپیک‌ ٢٠٢٠ توکیو دست یافت.

خانم نعمتی پیش از این در پارالمپیک لندن و ریو هم موفق به کسب به مدال طلا شده بود.

او به خبرگزاری ایسنا گفت که این یک لحظه تاریخی بود: «من تنها کسی بودم که هم پرچمدار المپیک و هم پرچمدار پارالمپیک بودم. اکنون نیز در تیروکمان پارالمپیک تاریخ‌سازی کردیم و تنها ورزشکاری هستم در تاریخ تیروکمان که با سه طلا در سه دوره هت تریک کرده‌ام.»

این نهمین مدال طلای کاروان ورزشی ایران در مسابقات پارالمپیک توکیو است.

هاشمیه متقیان نیز در پرتاب نیزه به مدال طلا رسیده که اولین مدال تاریخ ورزش زنان ایران در دوومیدانی پارالمپیک بود و رکورد جهانی را شکست.

ساره جوانمردی دیگر ورزشکار ایرانی است که در رشته تیراندازی با شکستن رکورد پارالمپیک و رکورد جهان به مدال طلا دست یافت. او در المپیک ریو هم دو مدال طلا کسب کرده بود.

روح الله رستمی در وزنه‌برداری، وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده در جودو و امیر خسروانی، مهدی اولا و سعید افروز در دوومیدانی دیگر طلایی‌های کاروان ایران در پارالمپیک توکیو هستند.

کاروان ایران اکنون با ۹ مدال طلا، ۸ نقره و یک برنز در رده سیزدهم جدول مدال‌ها قرار دارد.

امان‌الله پاپی، علیرضا مختاری، علی پیروچ و مهدی اولاد در دوومیدانی، امیر جعفری، حامد صلحی پور و منصور پورمیرزایی در وزنه برداری و رمضان بیابانی در تیروکمان موفق به کسب مدال نقره شده‌اند و سامان رضی در وزنه برداری، مدال برنز گرفته است.

تیم ملی والیبال نشسته ایران هم با شکست تیم بوسنی در مرحله نیمه نهایی فینالیست شده است. دیدار فینال این دوره از بازی‌ها روز شنبه ۱۳ شهریور بین تیم‌های روسیه و ایران برگزار خواهد شد.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری ایسنا و رادیو فردا؛ ف.ق / س.ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *