پارالمپیک توکیو؛ والیبال نشسته ایران بر سکوی نخست ایستاد

By | ۱۴۰۰-۰۶-۱۴

تیم ملی والیبال نشسته ایران در آخرین روز از رقابت‌های پارالمپیک توکیو با برتری در برابر روسیه بر سکوی نخست ایستاد و تنها طلای تیمی این رقابت‌ها را برای کاروان ورزشی ایران به دست آورد.

در جریان بازی فینال والیبال نشسته که روز شنبه ۱۳ شهریورماه برگزار شد، تیم ایران ست‌های اول، دوم و چهارم این دیدار را با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۷ به پایان برد. روسیه هم فقط توانست در ست سوم با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ در برابر ایران به برتری برسد.

تیم ایران برای رسیدن به فینال بازی‌های توکیو، پیش از این، در برابر تیم‌های آلمان، برزیل، چین و بوسنی و هرزگوین به میدان رفته و به پیروزی رسیده بود. ایران تاکنون در نُه دوره حضور خود در رقابت‌های پارالمپیک، هفت مدال طلا و دو نقره کسب کرده است.

دیگر مدال‌آوران ایرانی در روز پایانی رقابت‌های شانزدهم

اصغر عزیزی‌اقدم، تکواندوکار تیم ملی ایران، نیز روز شنبه در فینال وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم به مصاف حریفی از کرواسی رفت و با کسب نتیجه ۱۲ بر ۱۰ به مدال طلا دست یافت.

پیش از او سجاد محمدیان، نماینده ایران در رشته پرتاب وزنه پارالمپیک توکیو موفق به کسب مدال نقره شد و مجموع مدال‌های نقره ایران در این دوره از رقابت‌ها را به ۱۱ مدال رساند. او در رقابت با هشت ورزشکار از سایر کشورها، در پرتاب وزنه ایستاده اف۶۳ به میدان رفت و با ثبت پرتاب ۱۴ متر و ۸۸ سانتی‌متر، به مقام دومی رسید.

کاروان پارالمپیک ایران که در دور قبلی رقابت‌ها با کسب ۲۴ مدال در جایگاه پانزدهم ایستاده بود، این‌بار با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز در رتبه دوازدهم جدول توزیع مدال ها قرار گرفت.

در این دوره ۶۲ ورزشکار به نمایندگی از کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های پارالمپیک توکیو حضور یافتند.

با استفاده از خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، مهر و وب‌سایت رادیو فردا/ آ.ت/ س.ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *