حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع مخالفان کُرد

By | ۱۴۰۰-۰۶-۱۸

سپاه پاسداران حمله موشکی به مقر نیروهای کُرد ایرانی در کردستان عراق را تایید کرد. (فیلم زیر)

رسانه‌های حکومتی گزارش دادند: ساعاتی قبل توپخانه‌ها و پهپادهای سپاه پاسداران، مواضع گروه‌های تروریستی در ارتفاعات اقلیم کرد شمال عراق را هدف قرار دادند. براین اساس، حملات مذکور از ساعت شش صبح (به وقت محلی) امروز آغاز شده و مناطق سیدکان، چومان و حاجی عمران نیز مورد حمله هوایی جنگنده های سپاه قرار گرفته است.

گزارش منابع کردی: چندین فروند جنگنده جمهوری اسلامی از بامداد امروز مواضع احزاب کُردستانی اپوزسیون حکومت در ادر ارتفاعات مرزی مورد حمله قرار داده و هم‌اینک نیز توپخانه‌های سپاه پاسداران در حال توپباران این مناطق هستند.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، ساعت ۶ بامداد روز پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ (۹ سپتامبر ۲۰۲۱)، چندین جنگنده ارتش جمهوری اسلامی با تجاوز به مرزهای کُردستان عراق شماری از مواضع احزاب کُردستانی اپوزسیون حکومت را در ارتفاعات هلگورد، بربزین و آلانه را هدف قرار داده‌اند.

به گفته منابع هه‌نگاو، پس از بمباران این ارتفاعات توسط جنگنده‌های جمهوری اسلامی هم‌اکنون توپخانه‌های سپاه پاسداران در حال توپباران این مناطق هستند.

تا زمان تنظیم خبر هیچ خبری از تلفات جانی احزاب کُردستانی در این حملات گزارش نشده است.

حزب دمکرات کُردستان ایران (حدکا)، حزب دمکرات کردستان(حدک)، کومله کُردستان ایران و کومله زحمتکشان کُردستان احزابی هستند که از سال ۲۰۱۶ بخشی از نیروهای خود را به ارتفاعات مرزی مابین کُردستان عراق و پیرانشهر و اشنویه مستقر کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *