جام جهانی فوتسال؛ پیروزی ایران مقابل آمریکا

By | ۱۴۰۰-۰۶-۲۷

تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جام جهانی با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل آمریکا به برتری رسید.

این بازی‌ها در لیتوانی برگزار می‌شود و تیم ملی ایران که در نخستین دیدار ۳-۲ صربستان را شکست داده بود، صعودش را با کسب دومین برد قطعی کرد.

ایران که قدرت برتر فوتسال آسیاست در دوره پیشین مسابقات به میزبانی کلمبیا توانست روی سکوی سوم جام جهانی بایستد.

علیرضا صمیمی، اصغر حسن‌زاده، محمد شجری، مهدی جاوید و مسلم اولادقباد بازیکنان آغازگر ایران در برابر آمریکا بودند.

دو دقیقه پس از شروع بازی، صمیمی با دفع توپ در بیرون از محوطه جریمه کارت قرمز گرفت. در ادامه، دروازه ایران با یک بازیکن کمتر باز شد.

پس از این گل، فرهاد توکلی، مهدی جاوید و احمد اسماعیل‌پور در سه نوبت دروازه دیگو مورتی را باز کردند.

در نیمه دوم، آمریکا در دقایق پایانی به گل دوم رسید. هر دو گل این تیم را لوچیانو گونزالز به ثمر رساند.

آمریکا که در دقایق پایانی برای رسیدن به گل مساوی بی تابی می‌کرد، به تاکتیک ریسکی power play روی آورد. یعنی خروج دروازه‌بان، برای اینکه تیم با ۵ یار به دروازه حریف حمله کند.

همین موضوع سبب ثبت گل چهارم برای ایران شد. گلی که توسط سعید عباسی به ثمر رسید تا ایران با کسب ۶ امتیاز، صعودش را به مرحله یک‌هشتم قطعی کند.

در گروه F آرژانتین ۱۱-۰ آمریکا را برده و ۴-۲ صربستان را مغلوب کرده تا با تفاضل گل بهتر صدرنشین باشد.

مدافع عنوان قهرمانی با یک تساوی مقابل ایران هم می‌تواند به عنوان تیم اول صعود کند. ایران برای صدرنشینی باید از سد آرژانتین بگذرد.

سرمربی ایران به خبرنگاران گفت: «بازی سختی مقابل آمریکا داشتیم. آنها رقابت قبلی را با اختلاف به آرژانتین باخته بودند و روبروی ما می‌خواستند شرایط را تغییر دهند. اخراج اول بازی باعث شد تیم‌مان به هم بریزد و از مدارش خارج شود اما ما کم کم به بازی برگشتیم».

محمد ناظم‌الشریعه درباره رقابت با آرژانتین گفت: «آنها قهرمانی دوره قبل را یدک می‌کشند. تیمی جنگنده که با برنامه بازی می‌کند و نبرد سختی داریم. در این جام همه تیم‌ها خوبند و مرحله به مرحله سخت‌تر خواهد شد».

این رقابت‌ها با حضور ۲۴ تیم در شش گروه برگزار می‌شود. در سایر گروه‌ها پس از انجام دو بازی، فعلاً تیم‌های قزاقستان، روسیه، پرتغال، برزیل و اسپانیا سرگروهند.

در جدول گلزنان کارلوس فرائو از برزیل با ۶ گل صدرنشین است. آلن براندی از آرژنتین نیز پنج بار موفق به گشودن دروازه حریفان شده.

نکته جالب و بی سابقه در این مسابقات، قضاوت گلاره ناظمی است. این داور زن تاریخساز ایرانی در عالی‌ترین سطح فوتسال دنیا، بازی‌های مردان را داوری می‌کند.

خانم ناظمی در ایران اجازه داوری لیگ مردان را ندارد اما در جام جهانی که زیر نظر فیفا برگزار می‌شود، در شهر ویلینیوس بازی تیم‌های مصر و گواتمالا را قضاوت کرد.
رادیو فردا :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *