اعترافات سرکرده باند بچه‌فروش: هر کودک ۸ تا ۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد

By | ۱۴۰۰-۰۶-۲۸

بررسی‌های پلیسی و مقام قضایی حکایت از خرید و فروش ده‌ها کودک دارد چرا که اعضای این شبکه گسترده در شهرهای چندین استان کشور فعالیت داشتند. در این شبکه حتی ردپای پزشک، وکیل و ماما نیز وجود دارد.

«بعد از ظهر نهم شهریور، دختربچه سه ساله‌ای به همراه مادرش وارد حیاط منزلشان در کوی نجف شد اما دخترک درون منزل نرفت و روی پله‌های داخل حیاط نشست! در همین هنگام ناگهان مرد معتادی که آنها را تعقیب می‌کرد بلافاصله دستمالی را از پشت سر روی دهان دخترک گذاشت و او را ربود ولی با فریادهای دلخراش مادر «عاطفه» که از پنجره آشپزخانه شاهد این صحنه وحشتناک بود، رهگذران و اهالی محل به تعقیب مرد ۴۳ ساله پرداختند و او را دستگیر کردند.»

 روزنامه «خراسان» در ادامه نوشت: با توجه به اهمیت و حساسیت این ماجرای تکان‌دهنده، گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی وارد عمل شدند و در چندین عملیات گسترده و با قرارهای صوری، در حالی تعدادی از عوامل اصلی و افراد مرتبط با ماجرای کودک‌ربایی را دستگیر کردند که ریشه‌یابی این پرونده به جرایم هولناکی از خرید و فروش کودکان و نوزادان رسید.

به همین دلیل قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد (ویژه پرونده‌های جنایی) اتهام مشارکت در آدم‌ربایی و تشکیل شبکه سازمان‌یافته قاچاق و خرید و فروش انسان را به برخی از متهمان تفهیم کرد و تعدادی از متهمان به خرید و فروش بیش از ۲۰ کودک در مشهد اعتراف کردند.

آنچه در پی می‌آید بخشی از اعترافات و اظهارات برخی متهمان اصلی این پرونده پیچیده است. تحقیقات بیشتر برای دستگیری عوامل دیگر این شبکه گسترده همچنان ادامه دارد.

چند سال داری؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *