فاسد ترین نوع سرمایه داری در ایران

By | ۱۴۰۰-۰۷-۰۲

اینها قیمت برخی از محصولات عرضه شده در یک pet shop زنجیره ای در شمال شهر تهران است.

اینکه سگی در فلان محله ی شمال تهران کنسرو پونصد هزار تومانی بخورد، یا همستری در ایران، یونجه ی کوه های آلپ را تناول کند خیلی اتفاق مبارکی ست. واقعیت این است که چیزی به اسم “جمهوری اسلامی” (که حاصل انقلاب مستضعفان در بهمن ۵۷ بوده) اصلا دیگر وجود ندارد. یک سیستم کثیف و عریان ِ سرمایه داری در ایران حکومت می کند ….

فاسد ترین نوع سرمایه داری در ایران

خوراک گوشت آبدار مخصوص سگهای بالغ قیمت ۵۵۰ هزار تومان. کنسرو مخصوص سگ با طعم مرغ و بوقلمون. قیمت ۳۵۰ هزار تومان. خوراک ویژه ی پروبیوتیک به همراه حشرات خشک شده مخصوص همستر. قیمت ۲۲۰ هزار تومان. یونجه ی معطر، تهیه شده از کوه های آلپ. کاملا طبیعی. مخصوص جوندگان خانگی. قیمت ۳۰۰ هزار تومان. قلاده. چرم طبیعی. در سه سایز. قیمت ۴۰۰ هزار تومان…

اینها قیمت برخی از محصولات عرضه شده در یک pet shop زنجیره ای در شمال شهر تهران است. اینکه سگی در فلان محله ی شمال تهران کنسرو پونصد هزار تومانی بخورد، یا همستری در ایران، یونجه ی کوه های آلپ را تناول کند خیلی اتفاق مبارکی ست. واقعیت این است که چیزی به اسم “جمهوری اسلامی” (که حاصل انقلاب مستضعفان در بهمن ۵۷ بوده) اصلا دیگر وجود ندارد. یک سیستم کثیف و عریان ِ سرمایه داری در ایران حکومت می کند که غیرقابل باورترین فاصله ی طبقاتی و اجتماعی را در کشور به وجود آورده. به گونه ای که پول دو وعده خوراک سگ ِ یک خانه در یک شهر ، تمام درآمد ِ ماهانه ی دست کم یک میلیون خانوار چهار نفره در همان شهر است!

این فقط یک قلم است. لامبورگینی ۵۰ میلیارد تومانی یا خانه ی ۵۰۰ میلیارد تومانی هم توی تهران فراوان است. این تبعیضی که در کشور حاکم است ، فاسدترین نوع سرمایه داری غیر مولد است. نه مطلقا ربطی به اسلام دارد ، نه واقعا عنادی با بزرگترین کشور سرمایه داری دنیا (آمریکا). آن روی سکه ی همین شهر، ششصد هزار نفر زباله گرد است که سیصد هزار نفرشان “کودک” اند. و در طول سال شاید هرگز خوراک گوشت آبدار نمی خورند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *