هشدار آیت‌الله خامنه‌ای: کشورهایی که توهم تکیه به دیگران را دارند به زودی سیلی می‌خورند

By | ۱۴۰۰-۰۷-۱۲

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به کشورهایی که امنیت خود را با “توهم تکیه به دیگران” تامین می‌کنند، هشدار داد.

آقای خامنه‌ای در دیداری مجازی با فرماندهان و فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های افسری، نیروهای مسلح ایران را “حصار و قلعه‌ای مستحکم” توصیف کرد و گفت: “آن کسانی که با توهم تکیه‌ به دیگران، و با تکیه‌ به دیگران گمان می‌کنند که امنیت خودشان را می‌توانند تأمین کنند، بدانند که سیلی این را به زودی خواهند خورد.”

او از کشور مشخصی نام نبرد اما گفت “حوادثی که در شمال ‌غرب ایران، در برخی کشورهای همسایه در جریان است” باید با “منطق پرهیز از دادن مجوز حضور بیگانگان حل شود.”

این هشدار در شرایطی مطرح شده که تنش میان ایران و جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر به شدت بالا گرفته و با پیاده‌سازی نیروها و تجهیزات ارتش ایران و سپاه پاسداران در مرزها و انجام مانور نظامی همراه شده است.

توییت خامنه‌ای

منبع تصویر، KHAMENEI.IR / TWITTER

مقام‌های جمهوری اسلامی باکو را به همکاری امنیت با اسرائیل و تلاش برای ایجاد تنش در مرز با ایران با هدف تهدید حاکمیت ملی و مرزهای ایران متهم می‌کنند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در تازه‌ترین مصاحبه تلویزیونی خود هشدار داد که ایران حضور اسرائیل و “اقدامات تحریک‌آمیزش را در نزدیک مرز با جمهوری اسلامی ایران و تغییر ژئوپلیتیک منطقه و مرزها را تحمل نمی‌کنیم.”

آیت‌الله خامنه‌ای پیش از این هم بارها درباره وابستگی امنیتی کشورهای منطقه به نیروهای خارجی هشدار داده اما معمولا مخاطب این هشدارها کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان متحدان آمریکا و اخیرا اسرائیل در منطقه بوده‌اند.

اما بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی سخنان امروز رهبر جمهوری اسلامی را هشداری به الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان و “تکیه امنیتی” دولت او به کشورهای دیگر همچون اسرائیل و ترکیه تعبیر کرده‌اند.

مانور نظامی "فاتحان خیبر" در شمال غرب ایران
مانور نظامی “فاتحان خیبر” در شمال غرب ایران

آقای خامنه‌ای گفت که صلاح منطقه “وجود کشورها و ارتش‌های مستقل، متکی به ملت‌ها و هم‌افزای با همسایگان” است و ایران را کشوری خواند که می‌تواند امنیتش را با “نیروهای قاهر و قادر و مسلط خودش” تامین کند.

او در سخنانش خطاب به فارغ‌التحصیلان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین وابسته به سپاه، امنیت را “زیرساخت اساسی” کشور خواند و گفت “مهم‌ترین مسئله‌ای است که در نگاه به نیروهای مسلح باید مورد توجه قرار بگیرد.”

بی بی سی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *