۱۱ ماه کار بدون حقوق!/ کارگر شهرداری اندیمشک: برای نان شب وسایل خانه می‌فروشیم

By | ۱۴۰۰-۰۷-۲۶

سال‌هاست که کارگران ادارات و نهادهای مختلف نسبت به عدم دریافت چند ماهه حقوق خود گلایه‌مند هستند و این سریال تکراری این‌بار از شهرداری اندیمشک با عدم پرداخت حقوق کارگران طی ۱۱ ماه اخیر در حال پخش است.

عدم پرداخت و یا تأخیر در پرداخت حقوق کارگران در شرایط سخت اقتصادی قطعا ظلمی است که در حق این قشر از جامعه می‌شود.

این مشکل در خوزستان نیز به‌کرات اتفاق افتاده و این سریال تکراری این‌بار از شهرداری اندیمشک با عدم پرداخت حقوق کارگران خود طی ۱۱ ماه اخیر در حال پخش است.
از سال ۹۹ حقوق دریافت نکردم
یکی از کارگران شهرداری اندیمشک در تشریح این‌موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: از سال ۹۹ به مدت ۱۱ ماه حقوق کارگران پرداخت نشد و عدم تامین بودجه دلیلی است که برای توجیه این امر عنوان می‌شود.

او ادامه می‌دهد: معوقات ماهانه ۹۹ از سه ماه گذشته آغاز شد اما حقوق سال ۹۹ برای زندگی ۶ نفره‌ام کافی نیست و تمام آن صرف پرداخت قرض‌هایی می‌شود که در این مدت برای گذراندن زندگی‌ام گرفته‌ام.

فروش وسایل زندگی
همسر یکی دیگر از کارگران می‌گوید: حتی اکنون پرداخت معوقات به‌صورت منظم و ماهانه صورت نمی‌گیرد.

او ادامه می‌دهد: حقوقی که پرداخت می‌شود در واقع مربوط به‌سال گذشته‌ است و همچنان از حقوق سال جاری خبری نیست و عملاً شهرداری در سال ۱۴۰۰ هم بدهکار کارگران است.

وی گفت: برای گذراندن زندگی با چهار فرزند ناچار به فروش وسایل و کالاهای خانه‌‌ شده‌ایم و این و این حجم از بی‌توجهی به جامعه کارگری پذیرفتنی نیست.

یکی دیگر از کارگران می‌گوید: با وجود ۱۵ سال سابقه وقتی پیگیر دریافت حقوقم که حق قانونی و حاصل زحمات و تلاش‌هایم هست، می‌شوم به من می‌گویند نمی‌توانی تحمل کنی راه برای رفتنت باز است… .

شهرداری‌ها علاوه‌بر درآمد حاصل از دریافت عوارض از شهروندان، به‌صورت ماهانه از دارایی استان بودجه دریافت می‌کنند که با مدیریت و برنامه‌ریزی حساب‌شده می‌تواند حداقل حقوق کارگران خود را بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *