دولت بریتانیا بیش از یکصد هزار پوند به دفتر خامنه‌ای در لندن کمک کرده است

By | ۱۴۰۰-۰۸-۱۳

روزنامه تایمز چاپ لندن روز پنج‌شنبه، ۱۳ آبان‌ماه، گزارش داد که «مرکز اسلامی انگلیس» وابسته به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در این شهر، بیش از یکصد هزار پوند از دولت بریتانیا به عنوان کمک برای جبران خسارات ناشی از همه‌گیری کرونا دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، ارقام رسمی ارائه شده در ماه اکتبر سال جاری نشان می‌دهد که این مرکز، ۱۰۹ هزار و ۴۷۶ پوند در قالب کمک‌هایی که به شرکت‌ها و دفاتر برای جبران خسارات ناشی از کرونا و حفظ مشاغل پرداخت می‌شود، دریافت کرده است.

جمهوری اسلامی به موسسات و نهادهای غربی اجازه فعالیت در ایران را نمی‌دهد، اما خود تحت عناوین مختلف، به صورت مستقیم و غیرمستقیم در خارج از ایران و از جمله کشورهای غربی نمایندگی دارد و فعالیت می‌کند.

هاشم موسوی، نماینده علی خامنه‌ای در لندن
هاشم موسوی، نماینده علی خامنه‌ای در لندن

فعالیت دفتر علی خامنه‌ای در بریتانیا از آن رو جدی‌تر از سایر کشورهاست که جمهوری اسلامی شماری از شهروندان دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی از جمله نازنین زاغری و انوشه آشوری را بازداشت کرده و با وجود درخواست‌های جهانی، از آزادی آنها خودداری می‌کند.

اگرچه دفاتر نمایندگی علی خامنه‌ای در خارج از کشور به عنوان فرستادگان مذهبی او معرفی می‌شوند، در واقع دارای وزن سیاسی هستند و تلاش می‌کنند در جوامع مسلمان شیعه در کشورهای میزبان نفوذ کنند.

از نظر قانونی، «مرکز اسلامی انگلستان» ممکن است واجد شرایط کمک‌های ویژه دولتی بوده باشد، اما از نظر سیاسی این رویداد می تواند در بریتانیا دارای اهمیت تلقی شود.

این مرکز که تحت عنوان دفتر علی خامنه‌ای نیز شناخته می‌شود، مراسم مذهبی مختلفی برای شیعیان بریتانیا برگزار می‌کند.

در حال حاضر، هاشم موسوی به عنوان نماینده رهبر جمهوری اسلامی در این مرکز مشغول به کار است.

با استفاده از گزارش تایمز و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *