برادر داماد شهردار تهران به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد

By | ۱۴۰۰-۰۸-۱۷

مسعود فیاضی، برادر داماد علیرضا زاکانی، شهردار تهران، از سوی ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شده است.

پیش از این، زمانی که علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بود، آقای فیاضی را به عنوان معاون خود منصوب کرد که با انتقاد برخی نمایندگان سابق مجلس مواجه شد.

خبرگزاری فارس در گزارشی درباره سوابق مسعود فیاضی نوشته است که او مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم است و مدرک دکترای خود را از «کمیسیون نخبگان بدون مدرک» دریافت کرده و سوابقی چون «معاون پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی بسیج» و «سردبیری نشریه حوزوی حاشیه» دارد.

در هفته‌های اخیر انتقاداتی درباره انتصاب‌های فامیلی در مجموعه دولت و شهرداری تهران مطرح شده است که در یک مورد پس از طرح گسترده انتقادات، علیرضا زاکانی مجبور شد حکم مشاوره‌ای که برای داماد خودش صادر کرده بود را لغو کند.

حسین فدامالکی، نماینده زاهدان در مجلس، روز گذشته در جلسه علنی مجلس با اشاره به انتقادات مطرح شده از دولت، از ابراهیم رئیسی خواست «افرادی که بر اساس نسبت‌های فامیلی سمت‌های دولتی را تصاحب کردند، برکنار شوند».

روزنامه جمهوری اسلامی نیز امروز در خبری با اشاره به این وضعیت نوشت از ۱۳ انتصابی که وزیر جهاد کشاورزی انجام داده، «سه مورد از آنها فامیلی است» و خواستار روشنگری در این زمینه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *